Бровкін А. Інформаційна місія бібліотекаря / А. Бровкін, Н. Каліберда // Бібл. вісн.. - 2002. - № 6. - С. 6-9. - укp.Розглянуто комплекс питань, пов'язаних з визначенням місця та ролі сучасного бібліотечного спеціаліста у процесі постійної трансформації соціальних функцій бібліотек усіх типів і видів. Значну увагу приділено підвищенню ролі бібліотек різних типів в інформатизації суспільства, трансформації соціальних і професійних функцій бібліотекаря за умов упровадження нових інформаційних технологій, збагаченню та наповненню новим змістом професійної терміносистеми. Розкрито значення бібліотеки вищого навчального закладу в освітній та виховній системі держави, у задоволенні потреб науково-педагогічних кадрів і студентів в інформації. Науково обгрунтовано особливості процесу розгортання мережі бібліотек України на сучасному етапі, зокрема, спеціальних педагогічних. Визначено функції, стратегічні завдання та місію зазначених бібліотек у повноцінному забезпеченні інформацією вчителів, педагогів, наукових працівників, їх роль у становленні та розвитку демократичного громадянського суспільства, примноженні цінностей національної культури та вихованні підростаючого покоління. Досліджено вплив автоматизації бібліотечно-інформаційних технологій на умови роботи бібліотекарів, склад функцій, що виконуються ними, вимоги до їх професійних і психофізичних характеристик. Розглянуто основні ознаки онлайнового бібліотечного сервісу (ОБС) та сформульовано критерії класифікації, які є важливими для визначення ОБС як виду бібліотечного сервісу. Подано розгорнуту класифікацію ОБС за видами та формами, наведено приклади, охарактеризовано сучасний стан і перспективи впровадження різних форм ОБС у практику роботи бібліотек. Рассмотрен комплекс вопросов по определению места и роли современного библиотечного специалиста в процессе постоянной трансформации социальных функций библиотек всех типов и видов. Значительное внимание уделено повышению роли библиотек разных типов в информатизации общества, трансформации социальных и профессиональных функций библиотекаря в условиях внедрения новых информационных технологий, обогащению и наполнению новым содержанием профессиональной терминосистемы. Раскрыто значение библиотеки высшего учебного заведения в образовательной и воспитательной системе государства, в удовлетворении потребностей научно-педагогических кадров и студентов в информации. Научно обоснованы особенности процесса развертывания сети библиотек Украины на современном этапе, в частности, специальных педагогических. Определены функции, стратегические задачи и миссия данных библиотек в полноценном обеспечении информацией учителей, педагогов, научных работников, их роль в становлении и развитии демократического гражданского общества, приумножении ценностей национальной культуры и воспитания подростающего поколения. Изучено влияние автоматизации библиотечно-информационных технологий на условия работы библиотекарей, состав функций, что выполняются ими, требования к их профессиональным и психофизическим характеристикам. Рассмотрены основные свойства онлайнового библиотечного сервиса (ОБС) и сформулированы критерии классификации, которые есть важными для определения ОБС как вида библиотечного сервиса. Представлена розвернутая классификация ОБС за видами и формами, приведены примеры, охарактеризировано современное состояние и перспективы внедрения разных форм ОБС в практику работы библиотек. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 + Ч23
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|