Листопад Н. Л. Теоретичні і прикладні аспекти проблеми дослідження конфлікту: причини, стадії, функції / Н. Л. Листопад // Наша шк.. - 2012. - № 6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.Подано визначення поняття «конфлікт» та розкрито його походження. Проаналізовано філософську та психолого-педагогічну концепції конфлікту. Висвітлено позитивні та негативні аспекти конфлікту, наявність конфліктів визначено показником нормального розвитку колективу й особистості. Виявлено два види суб’єктивних чинників, які призводять до виникнення конфлікту: характерологічні та ситуативні. Описано стадії розвитку конфлікту: передконфліктну, зародження, дозрівання й усвідомлення конфлікту. Розглянуто причини виникнення конфліктів: об’єктивні, організаційно-управлінські, соціально-психологічні й особистісні. Досліджено конструктивні та деструктивні прояви функцій конфлікту – інформаційно-пізнавальної, інтеграційної та стимулювання адаптації соціальної системи й окремих її елементів. Наголошено на потребі вивчення причин появи того чи іншого конфлікту для досягнення позитивного результату від втручання у конфліктну ситуацію. Дано определение понятия «конфликт» и раскрыто его происхождение. Проанализированы философская и психолого-педагогическая концепции конфликта. Определены позитивные и негативные аспекты конфликта, наличие конфликтов определено показателем нормального развития коллектива и личности. Выявлены два вида субъективных факторов, которые приводят к возникновению конфликта: характерологические и ситуативные. Описаны стадии развития конфликта: предконфликтную, зарождения, созревания и осознания конфликта. Рассмотрены причины возникновения конфликтов: объективные, организационно-управленческие, социально-психологические и личностные. Исследованы конструктивные и деструктивные проявления функций конфликта - информационно-познавательной, интеграционной и стимулирования адаптации социальной системы и отдельных ее элементов. Отмечена необходимость изучения причин возникновения того или иного конфликта для достижения положительного результата от вмешательства в конфликтную ситуацию. Posted the definition of "conflict" and its origins. Analyzed are the philosophical and psycho-pedagogical concepts of conflict. Identified are the positive and negative aspects of the conflict, the presence of conflict is defined like a measure of the normal development of the collective and the individual. Identified are two types of subjective factors that lead to conflict: characterological and situational. Characterized are the stages of the conflict: pre-conflict stage, the stage of generation of the conflict, the stage of maturation of the conflict and the conflict-sensitive stage. Considered are the causes of conflict: the objective, organizational, managerial, social, psychological and personal. Investigated are the constructive and destructive manifestations of functions of the conflict - the information-cognitive, and promote the integration of adaptation of the social system and its individual elements. Noted is the necessity of studying the causes of a conflict in order to achieve a positive result from interference in the conflict situation. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|