РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000452425<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Листопад Н. Л. 
Теоретичні і прикладні аспекти проблеми дослідження конфлікту: причини, стадії, функції / Н. Л. Листопад // Наша шк.. - 2012. - № 6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.

Подано визначення поняття «конфлікт» та розкрито його походження. Проаналізовано філософську та психолого-педагогічну концепції конфлікту. Висвітлено позитивні та негативні аспекти конфлікту, наявність конфліктів визначено показником нормального розвитку колективу й особистості. Виявлено два види суб’єктивних чинників, які призводять до виникнення конфлікту: характерологічні та ситуативні. Описано стадії розвитку конфлікту: передконфліктну, зародження, дозрівання й усвідомлення конфлікту. Розглянуто причини виникнення конфліктів: об’єктивні, організаційно-управлінські, соціально-психологічні й особистісні. Досліджено конструктивні та деструктивні прояви функцій конфлікту – інформаційно-пізнавальної, інтеграційної та стимулювання адаптації соціальної системи й окремих її елементів. Наголошено на потребі вивчення причин появи того чи іншого конфлікту для досягнення позитивного результату від втручання у конфліктну ситуацію.

Дано определение понятия «конфликт» и раскрыто его происхождение. Проанализированы философская и психолого-педагогическая концепции конфликта. Определены позитивные и негативные аспекты конфликта, наличие конфликтов определено показателем нормального развития коллектива и личности. Выявлены два вида субъективных факторов, которые приводят к возникновению конфликта: характерологические и ситуативные. Описаны стадии развития конфликта: предконфликтную, зарождения, созревания и осознания конфликта. Рассмотрены причины возникновения конфликтов: объективные, организационно-управленческие, социально-психологические и личностные. Исследованы конструктивные и деструктивные проявления функций конфликта - информационно-познавательной, интеграционной и стимулирования адаптации социальной системы и отдельных ее элементов. Отмечена необходимость изучения причин возникновения того или иного конфликта для достижения положительного результата от вмешательства в конфликтную ситуацию.

Posted the definition of "conflict" and its origins. Analyzed are the philosophical and psycho-pedagogical concepts of conflict. Identified are the positive and negative aspects of the conflict, the presence of conflict is defined like a measure of the normal development of the collective and the individual. Identified are two types of subjective factors that lead to conflict: characterological and situational. Characterized are the stages of the conflict: pre-conflict stage, the stage of generation of the conflict, the stage of maturation of the conflict and the conflict-sensitive stage. Considered are the causes of conflict: the objective, organizational, managerial, social, psychological and personal. Investigated are the constructive and destructive manifestations of functions of the conflict - the information-cognitive, and promote the integration of adaptation of the social system and its individual elements. Noted is the necessity of studying the causes of a conflict in order to achieve a positive result from interference in the conflict situation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського