РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000452664<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кравченко О. 
Медсестринська етика у вимірах педагогічної дії / О. Кравченко // Рідна шк.. - 2012. - № 12. - С. 54-56. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано важливість розвитку медсестринської педагогіки. Визначено медсестринську педагогіку як своєрідну інтеграцію людинознавчих наук (філософії, медицини, біології, фізіології, деонтології, культурології, педагогіки), які дають змогу сформувати такі риси особистості медичної сестри: комунікабельність, гуманність, доброзичливість, повагу до пацієнтів, ввічливість, принципову чесність, порядність, вірність обов’язку, тактовність, організованість. Розглянуто мету і завдання медсестринської педагогіки. Розкрито особливості формування сестринської етики у студентів медичних коледжів крізь призму психологічних чинників педагогічної дії. Зазначено, що умовами успішного формування професійної етики майбутніх медичних сестер є урізноманітнення змісту професійної освіти (використання ситуаційних завдань, проведення сенситивного тренінгу, ділових ігор) і, звичайно, високий професіоналізм викладацького складу медичного коледжу. Окреслено вимоги до викладацького складу, який має забезпечувати ефективне навчання і виховання майбутніх медичних працівників, а саме: організація діалогу особистостей, дотримання культури слухання, використання завдань на мовні вправи, використання казко- та літературотерапії, дискусій навколо професійно орієнтованих текстів художньої літератури. Констатовано, що саме від медсестринської педагогіки, сформованої професійної етики, фахово-етичного діалогу значною мірою залежить ставлення пацієнта та його родини до всієї системи медичного обслуговування.

Обоснована важность развития медсестринской педагогики. Определена медсестринская педагогика как своеобразная интеграция людинознавчих наук (философии, медицины, биологии, физиологии, деонтологии, культурологии, педагогики), позволяющая сформировать такие качества личности медицинской сестры: коммуникабельность, гуманность, доброжелательность, уважение к пациентам, вежливость, принципиальную честность, порядочность, верность долгу, тактичность, организованность. Рассмотрены цели и задачи медсестринской педагогики. Раскрыты особенности формирования сестринской этики у студентов медицинских колледжей сквозь призму психологических факторов педагогического воздействия. Указано, что условиями успешного формирования профессиональной этики будущих медицинских сестер является разнообразие содержания профессионального образования (использование ситуационных задач, проведения сенситивного тренинга, деловых игр) и, конечно, высокий профессионализм преподавательского состава медицинского колледжа. Определены требования к преподавательскому составу, который должен обеспечивать эффективное обучение и воспитание будущих медицинских работников, а именно: организация диалога личностей, соблюдение культуры слушания, использование задач на языковое упражнение, использование сказко- и литературотерапии, дискуссий вокруг профессионально-ориентированных текстов художественной литературы. Констатировано, что именно от медсестринской педагогики, сложившейся профессиональной этики, профессионально-этического диалога во многом зависит отношение пациента и его семьи ко всей системе медицинского обслуживания.

The article discusses the purposes and the tasks of nursing pedagogics, particularities of formation nursing ethics of the students of medical colleges through the lens of psychological factors of pedagogical action. The requirements for teachers which should provide an effective education and training of future medical workers are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) п3 + Р11(4УКР) р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського