РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000453114<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бахрушин В. 
Якість вищої освіти та сучасні підходи до її вимірювання / В. Бахрушин, О. Горбань // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 4. - С. 7-11. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні підходи до поняття якості вищої освіти, які в основному базуються на міжнародних стандартах менеджменту якості серії ISO-9000 та конструюванні багатовимірних моделей якості вищої освіти. Окреслено три основні підходи до вибору міри та способу вимірювання відповідності стандартам: стандарт трактується як нижня межа допустимих значень певних показників; визначення оптимальних значень окремих результатів освітньої діяльності; побудова інтегрального показника як комбінації окремих індикаторів. Розкрито можливості й особливості їх застосування в управлінні системою вищої освіти і громадському моніторингу цієї освіти. Констатовано обгрунтованість розробки багатовимірних оцінок в контексті врахування різних аспектів поняття «якість вищої освіти» та оцінювання цієї якості з позицій всіх учасників педагогічного процесу.

Проанализированы современные подходы к пониманию качества высшего образования, которые в основном базируются на международных стандартах менеджмента качества серии ISO-9000 и конструировании многомерных моделей качества высшего образования. Определены три основных подхода к выбору степени и способа измерения соответствия стандартам: трактовка стандарта как нижней границы допустимых значений определенных показателей; определение оптимальных значений отдельных результатов образовательной деятельности; построение интегрального показателя как комбинации отдельных индикаторов. Раскрыты возможности и особенности их применения в управлении системой высшего образования и общественном мониторинге. Констатирована обоснованность разработки многомерных оценок в контексте учета различных аспектов феномена «качество высшего образования» и оценки этого качества с позиций всех участников педагогического процесса.

Modern approaches to the concept of “higher education quality” are considered. It is shown that it is a multidimensional value, so its measurement requires the using of appropriate assessments. They may be built as weighted sums of the components, which reflect different aspects of the quality concept and the requirements of different groups of interest.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського