РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000464105<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Канішевська Л. В. 
Особливості підготовки старшокласників шкіл-інтернатів до самостійної життєдіяльності / Л. В. Канішевська // Пед. освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2012. - № 18. - С. 59-64. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особливості підготовки старшокласників шкіл-інтернатів до самостійної життєдіяльності. Досліджено чинники, які ускладнюють процес підготовки старшокласників шкіл-інтернатів до самостійної життєдіяльності: специфіку контингенту учнів шкіл-інтернатів, негативні аспекти впливу інтернатного закладу на психічний і соціальний розвиток вихованців, організаційно-педагогічні проблеми функціонування шкіл-інтернатів, особливості раннього юнацького віку. Встановлено, що у більшості вихованців інтернатних закладів втрачений інтерес до навчання. Теоретично обгрунтовано зміст поняття «підготовка до самостійної життєдіяльності вихованців інтернатних закладів». Охарактеризовано педагогічні засоби щодо покращання підготовки старшокласників шкіл-інтернатів до самостійної життєдіяльності. Визначено проблеми функціонування сучасних шкіл-інтернатів, які обумовлені організаційно-педагогічними проблемами їх функціонування: часта зміна вихователів і персоналу інтернатного закладу; надмірна заорганізованість життєдіяльності вихованців; вимушена адаптація до великої кількості однолітків, що призводить до емоційного напруження, підвищеної збудливості, тривожності, що підсилює агресію вихованця; превалювання авторитарної педагогіки, гіперопіка вихованців тощо. Запропоновано педагогічні засоби процесу підготовки старшокласників шкіл-інтернатів до самостійної життєдіяльності.

Рассмотрены особенности подготовки старшеклассников школ-интернатов к самостоятельной жизнедеятельности. Исследованы факторы, каторые значительно осложняют процесс подготовки старшеклассников школ-интернатов к самостоятельной жизнедеятельности: специфику контингента учащихся школ-интернатов, негативне аспекты влияния интернатного учреждения на психическое и социальное развитие воспитанников, организационно-педагогические проблемы функционирования школ-интернатов, особенности раннего юношеского возраста. Рассмотрены особенности подготовки старшеклассников школ-интернатов к самостоятельной жизнедеятельности. Установлено, что у большинства воспитанников интернатных учреждений утрачен интерес к учебе. Теоретически обосновано содержание понятия "подготовка к самостоятельной жизнедеятельности воспитанников интернатных учреждений". Охарактеризованы педагогические средства по улучшению подготовки старшеклассников школ-интернатов к самостоятельной жизнедеятельности. Определены проблемы функционирования современных школ-интернатов, которые обусловлены организационно-педагогическими проблемами их функционирования: частая смена воспитателей и персонала интернатного учреждения; чрезмерная заорганизованность жизнедеятельности воспитанников; вынужденная адаптация к большому количеству сверстников, что приводит к эмоциональному напряжению, повышенной возбудимости, тревожности, усиливает агрессию воспитанника; превалирование авторитарной педагогики, гиперопека воспитанников т.д. Предложены педагогические средства процесса подготовки старшеклассников школ-интернатов к самостоятельной жизнедеятельности.

The article is devoted to the peculiarities of preparation of boarding school senior pupils for independent living. Such factors as specific nature of boarding school students’ contingent, negative aspects of the influence of a boarding institution onmental and social development of pupils, organizational and pedagogical problems of boarding schools function, and peculiarities of early adolescents which greatly complicate the process of preparation of boarding school senior pupils for independent living are considered. The features of the preparation of high school boarding schools for independent life. The features of the preparation of high school boarding schools for independent life. The factors that impede the process of preparing high school boarding schools for independent life: the specificity of pupils of boarding schools, negative aspects of the impact of boarding school on the mental and social development of pupils, organizational and pedagogical problems in the functioning of boarding schools, especially early adolescence. Found that in the majority of pupils of boarding schools lost interest in studying. Theoretically substantiated the concept of "preparation for independent life of children in boarding institutions." Characterized pedagogical tools to improve the training of high school boarding schools for independent life. Identified problems in the functioning of modern boarding schools, which are due to organizational and pedagogical problems of their operation: frequent changes of teachers and staff of residential institutions; excessive excessive organization of cadets, forced to adapt to a lot of peers, which leads to emotional stress, nervousness, anxiety, aggression increases pupil, the prevalence of authoritarian pedagogy, students, etc. overprotection. Proposed pedagogical means the preparation of senior boarding schools for independent life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.341

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського