РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000464118<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Омельчук С. А. 
Методологічна сутність категорії дослідження із філософсько-гносеологічного погляду / С. А. Омельчук // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 4. - С. 36-42. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Визначено філософсько-теоретичні основи категорії дослідження в аспекті теорії пізнання. Сформульовано дефініцію цієї категорії у взаємозв’язку з іншими науковими поняттями, якими оперують філософія й українська лінгводидактика. Розкрито сутність дослідження як базової категорії дослідницького підходу до навчання української мови. Особливу увагу приділено філософським концепціям Аристотеля, Р. Декарта, Д. Локка, теорії пізнання І. Канта тощо. Подано зразки логічного доведення мови в процесі навчального дослідження як засобу перевірки істинності чи помилковості теоретичного твердження. Виділено три аспекти навчального дослідження: інформативний (процес набуття знань, створення образів і моделей теорій реальності), вольовий (процес оволодіння реальністю, проникнення в її приховані підвалини), смисловий (процес досягнення найважливішого, найпозитивнішого для людини стану досконалості). Провідною в процесі дослідження визначено розумову діяльність, адже інтелектуальна активність дозволяє не лише сприймати реальність, а й розуміти та пояснювати її.

Определены философско-теоретические основы категории исследования в аспекте теории познания. Сформулирована дефиниция этой категории во взаимосвязи с другими научными понятиями, которыми оперируют философия и украинская лингводидактика. Раскрыта сущность исследования как базовой категории исследовательского подхода к обучению украинскому языку. Особое внимание уделено философским концепциям Аристотеля, Р. Декарта, Д. Локка, теории познания И. Канта и т.д. Представлены образцы логического доказательства языка в процессе учебного исследования как средства проверки истинности или ложности теоретического утверждения. Выделены три аспекта учебного исследования: информативный (процесс приобретения знаний, создания образов и моделей теорий реальности), волевой (процесс овладения реальностью, проникновение в ее скрытые основы), смысловой (процесс достижения важного, позитивного для человека состояния совершенства ). Ведущей в процессе исследования определена умственная деятельность, поскольку интеллектуальная активность позволяет не только воспринимать реальность, но понимать и объяснять ее.

defined the philosophical and theoretical basis of the category of research in terms of the theory of knowledge. Formulated a definition of this category in conjunction with other scientific concepts, philosophy and operated by Ukrainian Didactics. The essence of the study as the basic category of the research approach to learning the Ukrainian language. Particular attention is paid to the philosophical concepts of Aristotle, Descartes, John Locke, Kant's theory of knowledge, and so on. Samples of logical proof language in the process of educational research as a means of checking the truth or falsity of a theoretical statement. Three aspects of educational research: information (the process of learning, creating images of the theories and models of reality), a strong-willed (the process of mastering reality, breaking into its hidden base), semantic (the achievement of an important, positive status for human perfection). Leading in the research process is the mental activity, because intellectual activity can not only perceive reality, but also to understand and explain it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч210.566 + Ш141.14-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського