Потапчук Т. Основні чинники професійної самоідентифікації та самовизначення студентів вищих педагогічних навчальних закладів / Т. Потапчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 6. - С. 119-126. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Охарактеризовано самоідентифікацію як становлення особистості майбутнього фахівця, багатовимірний динамічний нелінійний процес, що зумовлює механізми, умови і результати структурування його професійної ідентичності. Проаналізовано проблему самоідентифікації як психологічного механізму детермінування особистості, яка включає в себе три стадії: актуалізацію залучення до структури ідентичності нових особистісних і соціальних цінностей, переструктурування ідентичності відповідно до специфіки нових її структурних елементів, визначення ієрархії пріоритетності нових елементів. Виділено декілька якісно різних етапів соціальної самоідентифікації. Відзначено, що важливе значення у професійному самовизначенні має спосіб включення особистості у професію. Зауважено, що професійне самовизначення є багатокомпонентним процесом, що здійснюється впродовж тривалого періоду життя особистості та спрямовується внутрішніми факторами її розвитку. Констатовано, що важливу роль у виборі професії відіграють: інформованість особи, схильності, здібності, стосунки з різними людьми, особистісний професійний план. Охарактеризована самоидентификация как становление личности будущего специалиста, многомерный динамический нелинейный процесс, приводящий механизмы, условия и результаты структурирования его профессиональной идентичности. Проанализирована проблема самоидентификации как психологического механизма детерминирования личности, которая включает в себя три стадии: актуализацию привлечения в структуру идентичности новых личностных и социальных ценностей, переструктурирование идентичности в соответствии со спецификой новых ее структурных элементов, определение иерархии приоритетности новых элементов. Выделено несколько качественно различных этапов социальной самоидентификации. Отмечено, что большое значение в профессиональном самоопределении имеет способ включения личности в профессию. Замечено, что профессиональное самоопределение является многокомпонентным процессом, осуществляется в течение длительного периода жизни личности и управляется внутренними факторами ее развития. Констатировано, что важную роль в выборе профессии играют: информированность лица, склонности, способности, отношения с разными людьми, личностный профессиональный план. The present paper describes the personality of self-identification as a future specialist, multi-dimensional nonlinear dynamic process that leads mechanisms, conditions and results of structuring his professional identity. Analyzed the problem of self-identification as a psychological mechanism of determining the individual, which includes three stages: the actualization of the structure to attract new personal identity and social values, the restructuring of identity in accordance with the specificsof its new structural elements, the definition of a hierarchy of priority new elements. Identified several qualitatively different stages of social self-identity. It is noted that the importance of professional self-determination is a way to incorporate the personality of the profession. It is noticed that the professional self-determination is a multi-component process is carried out over a long period in the life of the individual and controlled by the internal factors of its development. Stated that an important role in choosing a career play: awareness person, addiction, power, relationships with different people, personal professional plan. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.328
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|