Кіктенко В. О. "Школа Джозефа Нідема": філософія і методологія досліджень китайської науки і цивілізації : автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.05 / В. О. Кіктенко; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди. - К., 2013. - 36 c. - укp.Досліджено особливості техніки філософського аналізу, способи постановки проблеми, формування основних понятій, принципи методології та теоретичні висновки "школи Джозефа Нідема". Показано специфіку раціоналістичного гуманізму, пов'язаного з підходом "школи Джозефа Нідема" до досліджень соціальних процесів та який виник в результаті синтезу методів біології та гуманітарних досліджень. Вивчено гіпотези та теоретичні положення історичної динаміки та соціокультурних чинників розвитку китайської науки в соціальній епістемології "школи Джозефа Нідема" як боротьба проти європоцентрістського підходу. Встановлено ключові положення соціології знання в історико-культурній реконструкції "школи Джозефа Нідема" щодо визначення теоретичних положень традиційної китайської науки. Проаналізовано теоретичні основи та результати реконструкції природознавства та його соціальних основ в роботах "школи Джозефа Нідема". Показано подолання методології наукового пізнання Дж. Нідема в нових моделях реконструкції китайської науки та цивілізації (Д. Бодде, Н. Сівін, Дж. Ллойд, Б. Ельман, Т. Хафф, Дж. Хобсон і Цянь Веньюань). Дослідження китайської науки та цивілізації "школи Джозефа Нідема" й її опонентів представлені не тільки як факт історії філософії, але й як теоретичне знання, як єдина система, як потужний напрям інтелектуального життя другої половини XX ст. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ВЕЛ)6 + Ю3(5КИТ) + Ч213(5КИТ)
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА401375 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|