РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000487985<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Єфремова І. В. 
Російський бал і його відтворення в музичному мистецтві XIX століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. В. Єфремова; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. - Х., 2013. - 24 c. - укp.

Висвітлено одне з найбільш значущих соціокультурних явищ російської історії, яке виникло на грунті європейської бальної практики, а з часом набуло національних властивостей і знайшло різноманітне висвітлення у музичному мистецтві. Зазначено, що в Росії функціонувала особлива модель бальної церемонії ("російський бал"), яка зумовила специфіку її музичного оформлення та художнього втілення в музиці XIX ст. Визначено етапи еволюції бальної практики, охарактеризовано її музичний складник, що знаходився у постійному оновленні відповідно до жанрово-стильових тенденцій часу. Охарактеризовано процес перетворення балу з урочистої події державної важливості на факт особистої біографії його учасників, що призвело до виникнення у різних видах мистецтва особливого тематичного прошарку, пов’язаного із художнім сприйняттям цієї події. На підставі аналізу оркестрових, фортепіанних, камерно-вокальних та оперних творів, у яких знайшла втілення тема балу, виявлено принципи відтворення "бальної фабули" та основні різновиди "бального сюжету", що виникає у конкретному музичному творі внаслідок різнопланової взаємодії трьох драматургічних ліній: жанрово-побутової, лірико-психологічної та містичної. Узагальнено художній досвід відтворення російського балу, встановлено два варіанти репрезентації балу: як художнього цілого (наприклад, у фортепіанних циклах А. Рубінштейна "Бал" і "Костюмований бал") та як частини художнього цілого (як в операх М. Глінки, М. Римського-Корсакова, П. Чайковського, Е. Направника). Запропоновано розгляд балу як музично-сценічної проблеми на прикладі порівняння чотирьох трактувань опери П. Чайковського "Євгеній Онєгін": Ю. Тємірканова (1983), В. Гергієва - Р. Карсена (2007), Д. Баренбойма - А. Брет (2007), О. Ведернікова - Д. Чернякова (2008).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ326.3(4РОС) + Щ313(4РОС)-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА402983 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського