Піхманець Р. В. Засади художнього мислення Василя Стефаника, Марка Черемшини і Леся Мартовича : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Р. В. Піхманець; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка. - К., 2013. - 40 c. - укp.Наведено результати системного дослідження художньої парадигматики В. Стефаника, Марка Черемшини та Л. Мартовича. Зазначено, що кожного з авторів охарактеризовано як величне й самодостатнє мистецьке явище, а водночас простежено творче буття в художньо-смисловому просторі "покутської трійці". З'ясовано, що об'єктом художньої зосередженості всіх трьох була покутська дійсність на переломному етапі її існування: переходу від традиційного суспільства до модерного. Зв'язана з цією екзистенційною ситуацією гама переживань структурує змістово-концептуальні горизонти їх художніх модуляцій. Зауважено, що їх творчі рефлексії враховували міфологічно-ритуальні сили, величини й формули. Специфіку мистецьких артикуляцій визначали міра заглиблення в ті прадавні структури, особливості їх "переломлення" в творчій свідомості, природа художньої обдарованості й манера письма. Зазначено, що своєрідним екзегетичним ключем до розуміння цих одиниць стали факти душевно-психічної біографії кожного з авторів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-334
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА402437 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|