Гриценко Т. В. Мультикультуралізм у контексті американської системи освіти: філософський аспект : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / Т. В. Гриценко; НАПН України, Ін-т вищої освіти. - Київ, 2014. - 20 c. - укp.Здійснено концептуалізацію теоретичного і практичного досвіду мультикультурної освіти в США на основі комплексного аналізу особливостей освітніх стратегій і практик. Доведено, що гуманістичний потенціал мультикультурної освіти виявляється у її спрямованості на розуміння іншого на основі ідеї єдності в різноманітності та різноманітності в єдності. Проаналізовано соціокультурний контекст розгортання мультикультурних стратегій і практик в освіті, до якого віднесено виклики глобалізації, інформатизації та міграції. Обгрунтовано засадничу значущість для мультикультурної освіти таких концептуальних орієнтирів, як міждисциплінарність, трансверсальність і транскультурність, що уможливило розуміння соціально-освітньої взаємодії в мультикультурному просторі. Виокремлено основні етапи в історії освітньої політики США, які відображають важливі соціально-політичні й культурні зміни в історії американського суспільства, що сприяли становленню мультикультурної освіти. Досліджено зміни в американському науковому дискурсі, що мали вплив на розуміння мультикультурної освіти, яка з моменту своєї концептуалізації визначалася по-різному протягом усієї історії свого розвитку. Виявлено і піддано критичному аналізу основні міфи щодо мультикультурної освіти. Охарактеризовано мультикультурні практики в освіті США та розкрито їх потенціал для України. Поглиблено розуміння філософсько-теоретичних джерел формування мультикультуралізму. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч34(7СПО) + Ч34(7СПО)7
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА404972 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|