РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000494865<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Чистякова І. А. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. А. Чистякова; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. - Суми, 2012. - 20 c. - укp.

Вперше в українській педагогічній науці цілісно з'ясовано організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж (ІШМ) Великої Британії. У межах характеристики теоретичних засад досліджуваного феномену, схарактеризовано понятійно-термінологічний апарат дослідження ("інноваційна шкільна мережа", "організаційно-педагогічні засади діяльності ІШМ") та виокремлено етапи розвитку ІШМ у Великій Британії: виникнення прото-мереж (XVI - середина XIX ст.), розвиток ІШМ, що втілювали ідеї різних течій реформаторської педагогіки (кінець XIX - перша половина XX ст.), масовізація ІШМ у межах розвитку рухів альтернативних шкіл та ефективності школи (1960 - 1980-ті рр.), перетворення ІШМ на пріоритет освітньої політики Великої Британії (1990-ті pp. - початок XXI ст.). Окреслено нормативні засади ІШМ, зокрема, проаналізовано документи реформ, у яких визначено основні аспекти їх функціонування. На прикладі сучасних ІШМ Великої Британії ("Проект двох міст", "Фонд спеціалізованих шкіл", "Підвищуємо якість освіти для всіх", школи-маяки) виявлено змістові засади діяльності ІШМ: формування готовності школи до надання якісної освіти всім учням, до співробітництва у справі поширення прогресивного педагогічного й управлінського досвіду, розвиток системи неперервної професійної освіти вчителів і шкільних менеджерів, активізація співробітництва з батьками учнів, з місцевою освітньою адміністрацією, бізнесовими структурами, громадськістю у здійсненні змін. З'ясовано процесуальні засади діяльності ІШМ Великої Британії: особливості взаємодії членів мережі в межах чотирьох моделей ІШМ (централізованого лідерства, підмереж, складених основ, концентричного кола), найбільш поширені форми спільної діяльності членів мережі. Визначено можливості використання прогресивного досвіду британської системи освіти в аспекті досліджуваної проблеми в Україні на національному, місцевому й інституцінному рівнях з виокремленням законодавчого, освітньо-політичного, організаційно-педагогічного та методичного аспектів запропонованих рекомендацій. Уточнено науковий зміст основоположних понять дослідження "інновація", "освітня інновація", "мережеве суспільство", "шкільна мережа". Подальшого розвитку дістала характеристика нових підходів до лідерства за умов змін (мережевого, дистрибутивного, екзекутивного, кооперованого) в контексті діяльності ІШМ. У науковий обіг уведено маловідомі та раніше невідомі англомовні джерела, історичні документи та факти, що стосуються особливостей діяльності ІШМ Великої Британії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ) + Ч421,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА38985 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського