Котикова О. М. Теоретико-методичні основи психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. М. Котикова; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2012. - 36 c. - укp.Проведено теоретичний аналіз проблем психолого-педагогічної підготовки фахівців і майбутніх юристів зокрема. На основі структурно-функціонального аналізу діяльності юристів охарактеризовані психолого-педагогічні підструктури їх діяльності. Досліджено стан психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів в університетах України. Розроблено експірієнтально-рольовий підхід до психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів, який передбачає набуття ними психолого-педагогічної компетентності відповідно до етапів експірієнтального навчання та рольової детермінації поведінки та діяльності особистості з метою формування полірольової професійної компетентності майбутніх юристів. Проведено емпіричне дослідження з метою подальшої розробки концепції, моделі, методики практико-зорієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів. Запропоновано концепцію практико-зорієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів. Умовами формування базової психолого-педагогічної компетентності як міжособистісно-рольової компетентності та спеціальної психолого-педагогічної компетентності як полірольової професійної компетентності визначено: забезпечення провідної ролі досвіду у формуванні компетентностей, етапність і наступність їх формування, набуття компетентностей в процесі рольового розвитку, індивідуалізація навчальних стратегій корекції компетентностей. Розроблено й експериментально перевірено модель практико-зорієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів. Уточнено зміст категорій "компетентність", "досвід", "психолого-педагогічна підготовка", " практико-зорієнтована психолого-педагогічна підготовка", "психолого-педагогічна компетентність" структурних компонентів психолого-педагогічної компетентності (пізнавальний, мотиваційний, особистісний та поведінковий), критерії, показники та рівні сформованості психолого-педагогічної компетентності майбутніх юристів. Удосконалено науково-методичний апарат дослідження компонентів психолого-педагогічної компетентності майбутніх юристів, розроблено методику впровадження практико-зорієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів до виконання професійних ролей, яка охоплює три етапи - базової психолого-педагогічної підготовки, професійної психолого-педагогічної підготовки, апробації набутої компетентності в процесі юридичної клінічної практики. Індекс рубрикатора НБУВ: Х8 р(4УКР)3-3:Ю9 + Ю9 р(4УКР)3-3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА391573 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|