Строкаль В. П. Методичні засади організації навчальних практик у майбутніх екологів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. П. Строкаль; КМ України, Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К., 2012. - 24 c. - укp.Увагу приділено організації навчальних практик майбутніх екологів у процесі фахової підготовки. У розвитку екологічної освіти обгрунтовано роль практичної підготовки фахівців, яка спрямована на засвоєння студентами сучасних, інноваційних методів у галузі їх майбутньої професії, формування у них професійних умінь й навичок для прийняття самостійних творчих рішень за виробничих умов. Визначено напрями наукових досліджень для практичної підготовки фахівців в університетах дослідницького типу: соціально-екологічний, еколого-методологічний з охорони навколишнього природного середовища та збалансованого природокористування, системного аналізу якості навколишнього середовища, еколого-біотехнологічний. Розкрито сутність понять "практична підготовка майбутніх фахівців-екологів", "методика практичного навчання майбутніх екологів", "професійна діяльність фахівців-екологів", "методика організації навчальних практик майбутніх екологів". Виявлено дві складові, які сприяють ефективності методики організації навчальних практик майбутніх екологів: методичну (сукупність методів, прийомів, способів практичної та педагогічної діяльності у процесі практичної підготовки фахівців) та організаційну (складне інституційне утворення підрозділів, форма спільної діяльності викладачів, адміністраторів, студентів). На основі визначених педагогічних умов (створення науково-обгрунтованої структури змісту професійно-практичної підготовки; організація сприятливого середовища практичної та науково-дослідної діяльності у наскрізній підготовці екологів; розроблення методичного забезпечення для практичної підго товки) розроблено структурно-логічну схему організації навчальних практик, яка включає наступні компоненти - організаційний, змістово-методологічний, діяльнісно-творчий, результативний, що визначають ефективність організації проведення навчальних практик. Експериментальні дані підтвердили ефективність розробленої методики, а запропоновані критерії (репродуктивний, евристичний, творчий) позитивно вплинули на рівень сформованості (високий, підвищений, середній, низький) практичних умінь й навичок у майбутніх екологів. Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)7-211,022
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА392070 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|