Ашиток Н. Мовна картина як система репрезентації світу / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 79-83. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.У філософсько-освітньому контексті розглянуто специфіку формування мовної картини світу (МКС), в змісті якої виділено два рівні: референтно-узагальнювальний рівень, тісно пов'язаний з концептуальною картиною світу, і категоріально-узагальнювальний. Відзначено, що МКС впливає на світогляд особистості, але формує її сам світ, з одного боку, і незалежна від мови концептуальна точка зору людини на нього, з іншого. МКС має свої особливості організації та закони розвитку, а саме: зв'язок звукових оболонок з новими значеннями визначається вже існуючою системою відношень між комплексами звуків і референтами. Актуалізовано значення слова як елемента лексико-семантичної системи мови, яке реалізується у складі тієї або іншої лексичної парадигми. Обгрунтовано тезу домінування МКС, набутої у часи становлення особистості і яка є основою та інструментом для пізнання світу, в той же час, сформована у процесі соціалізації МКС є базовою для філософської, хімічної, фізичної та інших картин світу. В философско-образовательном контексте рассмотрена специфика формирования языковой картины мира (ЯКМ), в содержании которой выделено два уровня: референтно-обобщающий уровень, тесно связанный с концептуальной картиной мира, и категориально-обобщающий. Отмечено, что ЯКМ влияет на мировоззрение личности, но формирует его сам мир, с одной стороны, и независимая от языка концептуальная точка зрения человека на него, с другой. ЯКМ имеет свои особенности организации и законы развития, а именно: связь звуковых оболочек с новыми значениями определяется уже существующей системой отношений между комплексами звуков и референтами. Актуализировано значение слова как элемента лексико-семантической системы языка, которое реализуется в составе той или иной лексической парадигмы. Обоснован тезис доминирования ЯКМ, приобретенной во времена становления личности, и которая является основой, а также инструментом для познания мира; в то же время, сформированная в процессе социализации ЯКМ является базовой для философской, химической, физической и других картин мира. In the article the specific of forming of linguistic picture of the world is examined in consciousness of young people in philosophical-educational context, problems which arise up during this process are marked. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|