Акчуріна-Муфтієва Н. Традиційна символіка кримськотатарської народної орнаментики та її використання в сучасному етнодизайні / Н. Акчуріна-Муфтієва // Молодь і ринок. - 2010. - № 11. - С. 158-162. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.Висвітлено традиційну символіку кримськотатарської народної орнаментики, базуючись на аналізі літературних джерел, вивченні національних традицій, опитуванні людей похилого віку про кримськотатарські символи, що можуть застосовуватися в сучасному етнодизайні. Виявлено, що у кримських татар нараховується понад тисячі умовних знаків, що зображують певні поняття. Відзначено, що на даний час розкрито лише частину символіки: деякі з наведених національних символів є загальнолюдським надбанням, є загальні для всіх тюркських народів, а також - виключно кримськотатарські поняття та знаки. Наголошено, що назріла необхідність дослідження та систематизації символів національного мистецтва з тим, щоб розуміти його. Підсумовано, що оскільки культура кримських татар ніколи не розвивалася ізольовано від інших культур світу, знання національної символіки розширять уявлення про роль кримськотатарського мистецтва у всесвітньому культурно-історичному процесі. Освещена традиционная символика крымскотатарской народной орнаментики, основываясь на анализе литературных источников, изучении национальных традиций, опросе людей преклонного возраста о крымскотатарских символах, которые могут применяться в современном этнодизайне. Выявлено, что у крымских татар насчитывается более тысячи условных знаков, изображающих определенные понятия. Отмечено, что в настоящее время раскрыта лишь часть символики: некоторые из приведенных национальных символов являются общечеловеческим достоянием, есть общие для всех тюркских народов, а также - исключительно крымскотатарские понятия и знаки. Отмечено, что назрела необходимость исследования и систематизации символов национального искусства с тем, чтобы понимать его. Подытожено, что поскольку культура крымских татар никогда не развивалась изолированно от других культур мира, знание национальной символики расширят представления о роли крымскотатарского искусства во всемирном культурно-историческом процессе. The article is devoted to the little researched topic in the literature of art criticism of artistic heritage of the Crimea - Crіmean Tatars symbolism and its use in modern ethno-design. The author reveals the symbolic context of some human, religiousnational symbols, specific to the people. Demonstrates their use in modern ethno-design: clothing, interior design, ceramics, weaving, embroidery and other works of contemporary artists-designers of decorative arts. Індекс рубрикатора НБУВ: М417.7 г + Т52(45=УКР6А/Я)-7
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|