РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000502047<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Скотний В. 
Філософський вимір теолого-екзистеційних моделей освіти / В. Скотний // Молодь і ринок. - 2010. - № 11. - С. 5-12. - Бібліогр.: 45 назв. - укp.

Досліджено середньовічну (ІV - ХІV ст.) освітянську думку, зокрема, питання визначення межі між духовним і світським, поведінкою та знаннями, яке було порушено в період раннього середньовіччя й отримало розвиток через розв'язання проблеми співвідношення віри та розуму, релігії та науки, богослів'я та філософії. Відзначено, що розв'язання проблеми запропонував томізм твердженням, що співвідношення віри та розуму полягає в тому, що вони в кінцевому підсумку спрямовані до пізнання однієї й тієї ж істини - Бога; через створений світ істина відкривається людині природним чином, а через одкровення - надприродним, тому знання та віра не повинні суперечити одне одному: розум виявляється релігійним, а віра - розумною. Підсумовано, що перетворення церкви в єдине джерело освіти та науки стимулює проникнення знань до релігії, яка і до цього часу конституюється як знання, покликане задовольняти екзистенційно-іраціональні запити людини.

Исследована средневековая (IV - XIV вв.) просветительская мысль, в частности, вопрос определения границы между духовным и светским, поведением и знаниями, который был поднят в период раннего средневековья и получило развитие через решение проблемы соотношения веры и разума, религии и науки, богословия и философии. Отмечено, что решение проблемы предложил томизм утверждением, что соотношение веры и разума состоит в том, что они в конечном итоге направлены к познанию одной и той же истины - Бога; через созданный мир истина открывается человеку естественным образом, а через откровение - сверхъестественным, поэтому знание и вера не должны противоречить друг другу: разум оказывается религиозным, а вера - разумной. Подытожено, что превращение церкви в единственный источник образования и науки стимулирует проникновение знаний к религии, и до нынешнего времени конституируется как знание, призванное удовлетворять экзистенционально-иррациональные запросы человека.

Of is expounded the article testifies that converting of church into the only source of education and science stimulates penetration of knowledge in religion, which and to this time of constituted as knowledge, called to satisfy the existential-irrational queries of man.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4/8)4 + Э210.33 + Ю223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського