Яблонська Т. М. Психологічні засади розвитку ідентичності дитини в системі сімейних взаємин : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Т. М. Яблонська; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ, 2014. - 46 c. - укp.Вперше визначено сукупність критеріїв розвитку ідентичності дитини (когнітивна складність образу Я, самоставлення, локус контролю особистості, міра сформованості цінностей як внутрішніх критеріїв особистісного вибору, послідовність Я у часі, внутрішня узгодженість Я). Побудовано структурно-динамічну модель розвитку ідентичності дитини в системі сімейних взаємин, у цій моделі визначено характеристики сім'ї, що мають найбільший вплив на розвиток ідентичності дитини. З'ясовано, що провідними механізмами становлення та розвитку ідентичності дитини в системі сімейних взаємин є: в дошкільному та молодшому шкільному віці - наслідування, емоційна ідентифікація, інтеріоризація; в підлітковому та юнацькому віці - рефлексія, ціннісна ідентифікація, самовизначення. Виявлено особливості етнодетермінованих сімейних настановлень, які впливають на розвиток ідентичності дитини. Обгрунтовано систему корекційно-розвивальних заходів, спрямованих на пошук, усвідомлення та прийняття особистістю позитивної ідентичності з використанням ресурсів сім'ї. Удосконалено систему понять для характеристики психологічних механізмів та умов розвитку ідентичності в онтогенезі залежно від сімейних взаємин. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-990-734
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА410199 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|