РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000507771<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Цимбалару А. 
Освітній простір молодших школярів у загальноосвітньому навчальному закладі / А. Цимбалару // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 52-58. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто основні аспекти побудови моделі освітнього простору молодших школярів як об’єктивну і одночасно суб’єктивну реальність. Зазначено, що вибір компонентів її розгортання обумовлений особливостями навчальної діяльності школярів і специфікою функціонування конкретного загальноосвітнього навчального закладу. Виокремлено такий компонент моделі як структурування навчального процесу, особливість якого полягає в тому, що воно здійснюється в межах соціокультурних ситуацій, які постають одиницями проектування освітнього простору в школі. Наголошено, що соціокультурну педагогічну ситуацію, яка вбирає життєві і педагогічні події, окреслює наскрізна тема, що узгоджується з темами навчальних предметів. З огляду на такі індивідуальні особливості школярів, як провідний канал сприйняття інформації, специфіка її оброблення і провідний стиль навчання, охарактеризовано наступний компонент моделі − організацію навчальної взаємодії дітей кожного типу, яка відбувається відповідно до певного етапу навчального процесу (вивчення нового, повторення, закріплення, контроль, корекція). Запропоновано три варіанти траєкторії руху учня протягом навчального дня під час вивчення нового матеріалу. Розкрито компонент зонування шкільних приміщень для забезпечення ефективної роботи учнів у групах, утворених за результатами виявлення індивідуальних особливостей, які впливають на перебіг і результативність їхньої навчальної діяльності. Як приклад подано схему зонування приміщення для одночасної роботи кількох груп. Констатовано, що розроблення моделі освітнього простору в школі за пропонованими компонентами забезпечуватиме органічну єдність урахування особливостей провідного виду діяльності молодших школярів (навчальної) і певного закладу освіти І ступеня.

Рассмотрены основные аспекты построения модели образовательного пространства младших школьников как объективной и одновременно субъективной реальности. Отмечено, что выбор компонентов ее развертывания обусловлен особенностями учебной деятельности школьников и спецификой функционирования конкретного общеобразовательного учебного заведения. Выделен такой компонент модели как структурирование учебного процесса, особенность которого заключается в том, что оно осуществляется в рамках социокультурных ситуаций, являющихся единицами проектирования образовательного пространства в школе. Отмечено, что социокультурную педагогическую ситуацию, впитывающую жизненные и педагогические события, определяет сквозная тема, что согласуется с темами учебных предметов. Учитывая такие индивидуальные особенности школьников, как ведущий канал восприятия информации, специфику ее обработки и ведущий стиль обучения, охарактеризован следующий компонент модели − организация учебного взаимодействия детей каждого типа, происходящая в соответствии с определенным этапом учебного процесса (изучение нового, повторение, закрепление, контроль, коррекция). Предложены три варианта траектории движения ученика в течение учебного дня при изучении нового материала. Раскрыт компонент зонирования школьных помещений для обеспечения эффективной работы учащихся в группах, образованных по результатам выявления индивидуальных особенностей, которые влияют на ход и результативность их учебной деятельности. Как пример представлена схема зонирования помещения для одновременной работы нескольких групп. Констатировано, что разработка модели образовательного пространства в школе по предлагаемым компонентам обеспечивает органическое единство учета особенностей ведущего вида деятельности младших школьников (учебной) и определенного учебного заведения I степени.

The elements of the education space pattern in the primary school are given in the article. The variety of the latter is conditioned by the specifics of general secondary education institutions activity


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.21

Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського