РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000507774<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Куліненко Л. 
Гуманістична спрямованість діяльності вчителя / Л. Куліненко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 72-76. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто гуманістичну спрямованість діяльності вчителя як необхідний елемент його педагогічної майстерності. Зосереджено увагу на формуванні суб’єкт-суб’єктних відносинах між учителем і учнем, які в навчально-виховному процесі передбачають: наявність високого рівня поваги педагога до духовного світу вихованця, визнання його вільної суб’єктної волі, право на власну думку і вибір поведінки, інтерес до внутрішнього світу дитини, співпереживання її успіху чи невдачі, емпатію до неї, сприйняття індивідуальності учня як цінності зі всіма тільки їй притаманними якостями і можливостями. Виокремлено умови, які зумовлюють суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя й учня у творчому процесі. Розкрито точку зору вчених на гуманістичну спрямованість вчителя. Зокрема, висвітлено питання про діалогічність навчального процесу як дійсної „одиниці” гуманістичної позиції, „олюднення знання”, яке передбачає наявність у педагога системи загальних та професійних знань, психологічної культури. Зазначено, що учителеві сучасної школи необхідно вміти ідентифікувати себе з дитиною, з дитячим колективом, урівноважувати взаємозв’язок дорослого і дитячого світоглядів.

Рассмотрена гуманистическая направленность деятельности учителя как необходимый элемент его педагогического мастерства. Сосредоточено внимание на формировании субъект-субъектных отношений между учителем и учеником, которые в учебно-воспитательном процессе предусматривают: наличие высокого уровня уважения педагога к духовному миру воспитанника, признание его свободной субъектной свободы, право на собственное мнение и выбор поведения, интерес к внутреннему миру ребенка, сопереживание его успеха или неудачи, эмпатию к нему, восприятие индивидуальности ученика как ценности со всеми только ему присущими качествами и возможностями. Выделены условия, обусловливающие субъект-субъектные отношения учителя и ученика в творческом процессе. Раскрыта точка зрения ученых на гуманистическую направленность учителя. В частности, освещены вопросы диалогичности учебного процесса как настоящей „единицы” гуманистической позиции, „очеловечивание знания”, которое предполагает наличие у педагога системы общих и профессиональных знаний, психологической культуры. Отмечено, что учителю современной школы необходимо уметь идентифицировать себя с ребенком, с детским коллективом, уравновешивать взаимосвязь взрослого и детского мировоззрения.

The aspect of humanistic orientation of teacher’s activity which is considered to be an indispensable component of his pedagogical skill is described in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського