Куліненко Л. Гуманістична спрямованість діяльності вчителя / Л. Куліненко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 72-76. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Розглянуто гуманістичну спрямованість діяльності вчителя як необхідний елемент його педагогічної майстерності. Зосереджено увагу на формуванні суб’єкт-суб’єктних відносинах між учителем і учнем, які в навчально-виховному процесі передбачають: наявність високого рівня поваги педагога до духовного світу вихованця, визнання його вільної суб’єктної волі, право на власну думку і вибір поведінки, інтерес до внутрішнього світу дитини, співпереживання її успіху чи невдачі, емпатію до неї, сприйняття індивідуальності учня як цінності зі всіма тільки їй притаманними якостями і можливостями. Виокремлено умови, які зумовлюють суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя й учня у творчому процесі. Розкрито точку зору вчених на гуманістичну спрямованість вчителя. Зокрема, висвітлено питання про діалогічність навчального процесу як дійсної „одиниці” гуманістичної позиції, „олюднення знання”, яке передбачає наявність у педагога системи загальних та професійних знань, психологічної культури. Зазначено, що учителеві сучасної школи необхідно вміти ідентифікувати себе з дитиною, з дитячим колективом, урівноважувати взаємозв’язок дорослого і дитячого світоглядів. Рассмотрена гуманистическая направленность деятельности учителя как необходимый элемент его педагогического мастерства. Сосредоточено внимание на формировании субъект-субъектных отношений между учителем и учеником, которые в учебно-воспитательном процессе предусматривают: наличие высокого уровня уважения педагога к духовному миру воспитанника, признание его свободной субъектной свободы, право на собственное мнение и выбор поведения, интерес к внутреннему миру ребенка, сопереживание его успеха или неудачи, эмпатию к нему, восприятие индивидуальности ученика как ценности со всеми только ему присущими качествами и возможностями. Выделены условия, обусловливающие субъект-субъектные отношения учителя и ученика в творческом процессе. Раскрыта точка зрения ученых на гуманистическую направленность учителя. В частности, освещены вопросы диалогичности учебного процесса как настоящей „единицы” гуманистической позиции, „очеловечивание знания”, которое предполагает наличие у педагога системы общих и профессиональных знаний, психологической культуры. Отмечено, что учителю современной школы необходимо уметь идентифицировать себя с ребенком, с детским коллективом, уравновешивать взаимосвязь взрослого и детского мировоззрения. The aspect of humanistic orientation of teacher’s activity which is considered to be an indispensable component of his pedagogical skill is described in the article. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|