РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000507899<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бех І. Д. 
Духовно-ціннісне переживання навчального матеріалу: сутність та виховна роль / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 1. - С. 63-66. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З’ясовано питому вагу змісту навчання в загальному процесі виховання особистості. Зазначено, що традиційна педагогіка розглядала проблему виховного навчання під кутом зору морального насичення навчального змісту незалежно від його спрямованості: буде він гуманітарним чи природничим. Натомість, утверджено думку про етичне одухотворення всього навчального матеріалу як методичної конкретизації сучасної методологічної позиції − розглядати наукові знання як цінності. Виокремлено предметне буття та буття людське, які становлять зміст шкільних навчальних дисциплін і підлягають одухотворенню. Розкрито сутність одухотворення як процесу встановлення суб’єктом зв’язку кожного окремого знання чи дії з вищою духовною цінністю та надання таким чином цим навчальним надбанням особистісної значущості. На підтвердження цього судження наведено приклад засвоєння учнем навчального матеріалу, що надає змогу психологічно уточнити явище одухотворення навчального матеріалу. Зосереджено увагу на проблемі традиційного морального насичення навчального матеріалу і його етичного одухотворення в широкому соціальному контексті − життя і особистості як його суб’єкта. Наголошено, що етичне одухотворення навчального матеріалу має право на життя лише за умови його поєднання зі спрямованою виховною діяльністю, яка ґрунтується на розвивальних психічних механізмах моральної свідомості та рефлексивно-довільного породження вищих духовних цінностей. Констатовано, що без такого духовно розвивального опертя етичне одухотворення навчального матеріалу значно втрачає особистісно перетворювальний сенс.

Выяснен удельный вес содержания обучения в общем процессе воспитания личности. Отмечено, что традиционная педагогика рассматривала проблему воспитательного обучения с точки зрения морального насыщения учебного содержания независимо от его направленности: будет оно гуманитарным или естественным. Утверждается мнение о нравственном одухотворении всего учебного материала как методической конкретизации современной методологической позиции − рассматривать научные знания как ценности. Выделены предметное бытие и бытие человеческое, которые составляют содержание школьных учебных дисциплин и подлежат одухотворению. Раскрыта сущность одухотворения как процесса установления субъектом связи каждого отдельного знания или действия с высшей духовной ценностью и предоставления, таким образом, этим учебным достояниям личностной значимости. В подтверждение этого суждения приведен пример усвоения учеником учебного материала, что позволяет психологически уточнить явление одухотворения учебного материала. Сосредоточено внимание на проблеме традиционного морального насыщения учебного материала и его нравственного одухотворения в широком социальном контексте − жизни и личности как ее субъекта. Отмечено, что этическое одушевление учебного материала имеет право на жизнь только при условии его сочетания с направленной воспитательной деятельностью, основанной на развивающихся психических механизмах нравственного сознания и рефлексивно-произвольного порождения высших духовных ценностей. Констатировано, что без такой духовно развивающейся опоры этическое одушевление учебного материала значительно теряет личностно преобразовательный смысл.

From the perspective of personal values realities in new ways considered educational opportunities of educational material. Found the proportion of learning content in the overall education of the individual. It is noted that traditional pedagogy considered the problem of educational training from the point of view of moral saturation learning content regardless of its orientation: it is humanitarian or natural. Approved by the opinion of the moral spiritualization of teaching material as methodical specification of a modern methodological position − consider scientific knowledge as a value. Emphasis objective being and the human being, which make up the contents of school disciplines, and are subject to spiritualize. The essence of inspiration as the process of establishing the connection of each individual subject knowledge or action with the highest spiritual value and delivery, so this educational patrimony personal significance. In support of this proposition is an example of student learning educational material, allowing psychologically to clarify the phenomenon of inspiration educational material. Focused attention on the problem of saturation of the traditional moral teaching material and moral of inspiration in a broad social context - the life and personality as its subject. It is noted that the ethical animation training material has the right to life only if they are designed with a combination of educational activities based on developing mental mechanisms of moral consciousness and reflection-random generation of higher spiritual values. It was stated that no such spiritual support developing ethical animation training material loses much personally transformative sense.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського