РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508094<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Драч І. 
Компетентніть фахівця як теоретична проблема / І. Драч // Післядипломна освіта в Україні. - 2013. - № 1. - С. 19-21. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано сутність поняття „компетентність” у зарубіжній та вітчизняній психолого-педагогічній літературі, зокрема монографічних та дисертаційних дослідженнях. Зазначено, що поняття має складний багатовимірний, „голографічний” характер, що характеризується наявністю різних підходів та рівнів узагальнення його тлумачення. З’ясовано, що природа компетентності така, що хоч вона і є продуктом діяльності, але не прямо випливає з нього, а є наслідком самоорганізації та саморозвитку індивіда, синтезу когнітивного, предметно-практичного та особистісного досвіду. Охарактеризовано компетентність як форму існування знань, умінь, освіченості в цілому, яка зумовлює особистісну самореалізацію, знаходження свого місця у світі, продукт цілісної, а не лише „знаннєвої” освіти. Констатовано, що компетентний фахівець має бути готовим успішно працювати за відсутності готових алгоритмів, проявляти творчість у нестандартних ситуаціях.

Проанализирована сущность понятия «компетентность» в зарубежной и отечественной психолого-педагогической литературе, в частности монографических и диссертационных исследованиях. Отмечено, что понятие имеет сложный многомерный, "голографический" характер, что характеризуется наличием различных подходов и уровней обобщения его толкования. Выяснено, что природа компетентности такова, что хотя она и является продуктом деятельности, но не прямо вытекает из неё, а является следствием самоорганизации и саморазвития индивида, синтеза когнитивного, предметно-практического и личностного опыта. Охарактеризована компетентность как форма существования знаний, умений, образованности в целом, обуславливающей личностную самореализацию, нахождение своего места в мире, продукт целостного, а не только "знаниевого" образования. Констатировано, что компетентный специалист должен быть готов успешно работать в условиях отсутствия готовых алгоритмов, проявляя творчество в нестандартных ситуациях.

Analyzed the essence of the concept of "competence" in foreign and domestic psychological and educational literature, in particular monographs and dissertation research. It is noted that the concept has a complex multi-dimensional "holographic" character, which is characterized by the presence of different approaches and levels of generalization of its interpretation. It was found that the nature of competence is that although it is a product of, but not directly derived from it, as a consequence of self-organization and self-development of the individual, the synthesis of cognitive, object-practical and personal experience. Characterized by competence as a way of knowledge, skills, and education in general, cause personal self-realization and finding one's place in the world, the product of a holistic, not just the "knowledge" of education. It was stated that a competent professional should be prepared to work successfully in the absence of a ready-made algorithms, showing creativity in unusual situations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського