РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508097<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ніколенко Л. 
Самоосвіта як умова саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти / Л. Ніколенко // Післядипломна освіта в Україні. - 2013. - № 1. - С. 28-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему розвитку готовності педагогів до самостійної пізнавальної діяльності задля забезпечення безперервної освіти та самоосвіти. Вказано, що самоосвіта у сучасній дидактиці визначається як самостійне здобуття знань, умінь, навичок поза навчальним закладом. Відзначено чинники, які стимулюють самоосвітню діяльність педагога: шкільна методична робота, навчання на курсах, приклад і вплив колег, організація праці у школі, увага до цієї проблеми керівників, новизна діяльності, відповідальність тощо. Обговорено основні методи саморозвитку, самопізнання: самоспостереження, порівняння, зіставлення, самокритика, самооцінка. Зауважено, що процес самоосвіти, пізнання та самопізнання у педагогіці має у своїй основі співучасть двох рефлексій: сфери самосвідомості та сфери мислення. Зроблено висновок про те, що управління саморозвитку педагога – це цілеспрямована робота, що є наслідком глибокого аналізу компетентності педагога, його потреб.

Рассмотрена актуальная проблема развития готовности педагогов к самостоятельной познавательной деятельности для обеспечения непрерывного образования и самообразования. Указано, что самообразование в современной дидактике определяется как самостоятельное приобретение знаний, умений, навыков вне учебного заведения. Отмечены факторы, которые стимулируют самообразовательную деятельность педагога: школьная методическая работа, обучение на курсах, пример и влияние коллег, организация труда в школе, внимание к этой проблеме руководителей, новизна деятельности, ответственность и т.д.. Обсуждены основные методы саморазвития, самопознания: самонаблюдение, сравнение, сопоставление, самокритика, самооценка. Отмечено, что процесс самообразования, познания и самопознания в педагогике имеет в своей основе соучастие двух рефлексий: сферы самосознания и сферы мышления. Сделан вывод о том, что управление саморазвитием педагога - это целенаправленная работа, которая является следствием глубокого анализа компетентности педагога, его потребностей.

The actual problems of development of the readiness of teachers to independent cognitive activity to provide continuing education and self-education. Indicated that self-education in modern didactics is defined as an independent acquisition of knowledge and skills outside of school. Main methods of self-development, self-knowledge: self-observation, comparison, comparison, self-criticism, self-esteem. It is noted that the process of self-education and self-knowledge in pedagogy is based on the participation of the two reflections: the scope of self-awareness and scope of thinking. It is concluded that the management of self-development of the teacher - it's purposeful work, which is the result of a deep analysis of the competence of the teacher, his needs.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського