РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508102<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Брюховецька О. 
Застосування нетрадиційних семінарських занять при підготовці студентів зі спеціальності "Психологія" / О. Брюховецька // Післядипломна освіта в Україні. - 2013. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Відзначено зростання використання нетрадиційних методів навчання у вищій школі. Запропоновано класифікацію методів навчання на основі п’яти рівнів навчання: знання-знайомства, знання-копії, знання-вміння, знання-навики, категорія творчості. Враховано, що кожна професійна діяльність охоплює весь діапазон знань від першого до п’ятого рівнів. Проаналізовано сутність традиційних і нетрадиційних занять. Зауважено, що для нетрадиційних занять, до яких відносять інтегровані, міжпредметні та театралізовані заняття, характерне таке структурування змісту і форм, яке викликає, передусім, інтерес в студентів і сприяє їхньому оптимальному розвитку та вихованню. З’ясовано, що семінарські заняття сприяють розвитку творчого професійного мислення, пізнавальної мотивації та професійного використання знань в процесі навчання. Вказано головні цілі семінарських занять: ознайомлення студентів з особливостями самостійної роботи з літературою, навчання планувати й регулювати самостійну діяльність, навчання способами розумових дій, формування вмінь написати конспект, тези, реферат, рецензію тощо, формування професійної компетентності. Розглянуто проведення семінарів у нових, нетрадиційних формах: семінар-дискусія, семінар-взаємонавчання, семінар-конференція, семінар-гра, підсумковий (синтетичний) семінар, інтелектуальна розминка, сократична бесіда тощо. Констатовано, що семінари виконують багатогранну роль у навчанні, дають можливість розвинути у студентів здатність до активного мислення.

Отмечен рост использования нетрадиционных методов обучения в высшей школе. Предложена классификация методов обучения на основе пяти уровней обучения: знания-знакомства, знания-копии, знания-умения, знания-навыки, категория творчества. Учтено, что каждая профессиональная деятельность охватывает весь диапазон знаний от первого до пятого уровней. Проанализирована сущность традиционных и нетрадиционных занятий. Отмечено, что нетрадиционных занятий, к которым относят интегрированные, межпредметные и театрализованные занятия, характерно такое структурирование содержания и форм, которое вызывает прежде всего интерес у студентов и способствует их оптимальному развитию и воспитанию. Выяснено, что семинарские занятия способствуют развитию творческого профессионального мышления, познавательной мотивации и профессионального использования знаний в процессе обучения. Указаны главные цели семинарских занятий: ознакомление студентов с особенностями самостоятельной работы с литературой, обучение планировать и регулировать самостоятельную деятельность, обучение способами умственных действий, формирование умений написания конспекта, тезисов, реферата, рецензий т.п., формирование профессиональной компетентности. Рассмотрено проведение семинаров в новых, нетрадиционных формах: семинар-дискуссия, семинар-взаимообучение, семинар-конференция, семинар-игра, итоговый (синтетический) семинар, интеллектуальная разминка, сократическая беседа и т.п.. Констатировано, что семинары выполняют многогранную роль в обучении, позволяют развить у студентов способность к активному мышлению.

The classification of teaching methods based on five levels of training: knowledge-acquaintance, knowledge-up, knowledge-skills, knowledge, skills, creativity category. Take into account that every professional activities cover the full range of knowledge from the first to the fifth levels. It is noted that the non-traditional occupations, which include integrated classes, interdisciplinary studies, theater studies, is characterized by structuring the content and form, which is primarily in the interest of students and contribute to their optimal development and education. It was found that the seminars contribute to the development of professional creative thinking, cognitive motivation and professional use of knowledge in the learning process. Listed the main objectives of the seminar lessons: to familiarize students with the features of independent work with literature, learning to plan and manage own activities, teaching methods of mental activities, the formation of skills of writing abstracts, theses and abstracts, book reviews, etc., form the professional competence. Considered seminars in new, non-traditional forms: a seminar-discussion, mutual learning seminar, workshop, conference, seminar-game final (Synthetic) intellectual workout, Socratic conversation etc.. It was stated that the seminars perform multiple roles in learning, enable us to develop the students' ability to actively thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського