Яковець В. Проблеми організації навчального процесу у вищих навчальних закладах в контексті реалізації ідей Болонського процесу / В. Яковець // Післядипломна освіта в Україні. - 2013. - № 1. - С. 67-69. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.Розглянуто основні ідеї Болонського процесу, який триває майже 15 років. Зафіксовано, що навчальний процес у ВНЗ – це керована самостійна робота студентів; індивідуалізація навчального процесу , спрямована на виявлення й розвиток кращих індивідуальних якостей кожного студента; варіативність і гнучкість навчання; формування в студентів здатності до працевлаштування; розвиток і впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; інтеграція освіти та науки; забезпечення мобільності студентів і викладачів; створення системи навчання впродовж життя. Висвітлено проблеми освітньої діяльності ВНЗ України ІІІ - IV рівнів акредитації в контексті реалізації Болонського процесу. Вказано, що запровадження кредитно-модульної системи зіткнулося із серйозними труднощами: фінансово-економічними, організаційними та психологічними. Зауважено, що відійшли в минуле ті часи, коли навчальна інформація озвучувалася викладачем під час лекцій і фіксувалась у студентських конспектах. Констатовано, що для реалізації реформаторських ідей Болонського процесу і кардинального покращення якості освіти необхідно готувати нову генерацію викладачів вищої школи, яка б добре володіла сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями. Окреслено шляхи впровадження ідей Болонського процесу в освітню діяльність ВНЗ. Рассмотрены основные идеи Болонского процесса, который длится почти 15 лет. Отмечено, что учебный процесс в ВУЗ – это управляемая самостоятельная работа студентов; индивидуализация учебного процесса, направленная на выявление и развитие лучших индивидуальных качеств каждого студента. Это также вариативность и гибкость обучения; формирование у студентов способности к трудоустройству, развитие и внедрение современных информационно-коммуникационных технологий; интеграция образования и науки, обеспечение мобильности студентов и преподавателей, создание системы непрерывного обучения. Освещены проблемы образовательной деятельности ВУЗ Украины III - IV уровней аккредитации в контексте реализации Болонского процесса. Указано, что внедрение кредитно-модульной системы столкнулось с серьезными трудностями: финансово-экономическими, организационными и психологическими. Отмечено, что ушли в прошлое те времена, когда учебная информация озвучивалась преподавателем во время лекций и фиксировалась в студенческих конспектах. Констатировано, что для реализации реформаторских идей Болонского процесса и кардинального улучшения качества образования необходимо готовить новое поколение преподавателей высшей школы, которая хорошо владеет современными информационно-коммуникационными технологиями. Определены пути внедрения идей Болонского процесса в образовательную деятельность ВУЗ. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.26
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|