Василюк А. Наукові підходи до аналізу освітніх реформ / А. Василюк // Вища освіта України. - 2013. - № 2. - С. 20-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Розглянуто наукові підходи до аналізу реформ через методологічний, теоретичний та технологічний концепти, а також комплексу світоглядних орієнтирів. Визначено доцільність існування різних типів освітніх реформ: залежно від масштабу змін – загальних та часткових; з урахуванням обсягу і характеру змін – мікро- та макрополітичних, мікро- та макротехнічних; залежно від сутності, обсягу й якості освітніх змін – корекційних, модернізаційних, структурних, системних; залежно від тривалості та масштабності реформаторських перетворень – еволюційних, революційних, поверхневих, глибоких; за характером процесів освітніх змін – адаптаційних, радикальних, часткових, холістичних. Наведено інтегративну (діагностико-прогностичну) модель реформування цілісної системи середньої та вищої освіти. Виокремлено вимоги до реформування освіти: інтегральний характер реформи, позитивне ставлення суспільства до реформи освіти, випереджальний характер фінансових, кадрових та інфраструктурних реформ, соціолого-психологічний та економічний аналіз підготовки та проведення реформи, цілісний та варіативний характер концепції освіти. Подано класифікацію тенденцій освітніх реформ за певними критеріями. Рассмотрены научные подходы к анализу реформ с использованием методологического, теоретического и технологического концептов, а также комплекса мировоззренческих ориентиров. Определена целесообразность существования различных типов образовательных реформ, в частности: в зависимости от масштаба изменений – общие и частные, с учетом объема и характера изменений – микро- и макрополитические, микро- и макротехнические; в зависимости от сущности, объема и качества образовательных изменений – коррекционные, модернизационные, структурные, системные; в зависимости от продолжительности и масштабности реформаторских преобразований – эволюционные, революционные, поверхностные, глубокие; по характеру процессов образовательных изменений – адаптационные, радикальные, частичные, холистические. Приведена интегративная (диагностико-прогностическая) модель реформирования целостной системы среднего и высшего образования. Выделены следующие требования к реформированию образования: интегральность реформы, позитивное отношение общества к реформе образования, опережающий характер финансовых, кадровых и инфраструктурных реформ, социолого-психологический и экономический анализ подготовки и проведения реформы, целостный и вариативный характер концепции образования. Представлена классификация тенденций образовательных реформ по определенным критериям. Scientific approaches to the analysis of reforms are considered through methodological, theoretical and technological concepts, and also a complex of defining reference points. It is presented model of reforming of educational. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|