РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508120<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Василюк А. 
Наукові підходи до аналізу освітніх реформ / А. Василюк // Вища освіта України. - 2013. - № 2. - С. 20-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто наукові підходи до аналізу реформ через методологічний, теоретичний та технологічний концепти, а також комплексу світоглядних орієнтирів. Визначено доцільність існування різних типів освітніх реформ: залежно від масштабу змін – загальних та часткових; з урахуванням обсягу і характеру змін – мікро- та макрополітичних, мікро- та макротехнічних; залежно від сутності, обсягу й якості освітніх змін – корекційних, модернізаційних, структурних, системних; залежно від тривалості та масштабності реформаторських перетворень – еволюційних, революційних, поверхневих, глибоких; за характером процесів освітніх змін – адаптаційних, радикальних, часткових, холістичних. Наведено інтегративну (діагностико-прогностичну) модель реформування цілісної системи середньої та вищої освіти. Виокремлено вимоги до реформування освіти: інтегральний характер реформи, позитивне ставлення суспільства до реформи освіти, випереджальний характер фінансових, кадрових та інфраструктурних реформ, соціолого-психологічний та економічний аналіз підготовки та проведення реформи, цілісний та варіативний характер концепції освіти. Подано класифікацію тенденцій освітніх реформ за певними критеріями.

Рассмотрены научные подходы к анализу реформ с использованием методологического, теоретического и технологического концептов, а также комплекса мировоззренческих ориентиров. Определена целесообразность существования различных типов образовательных реформ, в частности: в зависимости от масштаба изменений – общие и частные, с учетом объема и характера изменений – микро- и макрополитические, микро- и макротехнические; в зависимости от сущности, объема и качества образовательных изменений – коррекционные, модернизационные, структурные, системные; в зависимости от продолжительности и масштабности реформаторских преобразований – эволюционные, революционные, поверхностные, глубокие; по характеру процессов образовательных изменений – адаптационные, радикальные, частичные, холистические. Приведена интегративная (диагностико-прогностическая) модель реформирования целостной системы среднего и высшего образования. Выделены следующие требования к реформированию образования: интегральность реформы, позитивное отношение общества к реформе образования, опережающий характер финансовых, кадровых и инфраструктурных реформ, социолого-психологический и экономический анализ подготовки и проведения реформы, целостный и вариативный характер концепции образования. Представлена классификация тенденций образовательных реформ по определенным критериям.

Scientific approaches to the analysis of reforms are considered through methodological, theoretical and technological concepts, and also a complex of defining reference points. It is presented model of reforming of educational.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського