РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508137<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Свіжевська С. 
Формування сучасних підходів до акредитації у вищих навчальних закладах України / С. Свіжевська // Вища шк.. - 2013. - № 6. - С. 21-35. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

У контексті вирішення проблеми забезпечення якості освіти проаналізовано сутність сучасної практики акредитації у вищій освіті України та виявлено її недоліки. Зазначено, що основною причиною гальмування реформ у цій галузі є жорстко регламентована централізована система управління ВНЗ. Виявлено суперечності у практиці оцінювання діяльності під час ліцензування, акредитації та рейтингування ВНЗ та запропоновано заходи щодо їх подолання. Обгрунтовано основні засади реформування галузі вищої освіти в Україні. Акцентовано увагу на принципових відмінностях цілей суспільно-професійної акредитації (визначення значних досягнень освітньої установи) від цілей державної акредитації (визначення відповідності вимогам державних освітніх стандартів). Наведено пропозиції щодо формування критеріїв і вимог до проведення суспільно-професійної акредитаційної експертизи. Обгрунтовано необхідність створення системи суспільно-державного оцінювання ВНЗ, визначено етапи організації Центру суспільно-державного оцінювання. Підсумовано, що у нової моделі освіти повинні змінюватися функції зовнішньої системи гарантії якості.

В контексте решения проблемы обеспечения качества образования проанализирована существующая практика аккредитации в высшем образовании Украины и выявлены ее недостатки. Отмечено, что жестко регламентированная централизованная система управления ВУЗ является основной причиной торможения реформ в этой сфере. Выявлены противоречия в практике оценивания деятельности при лицензировании, аккредитации и рейтинговании ВУЗ и предложены мероприятия по их преодолению. Разработаны основы реформирования высшего образования в Украине. Акцентировано внимание на принципиальных различиях целей общественно-профессиональной аккредитации (определение значительных достижений образовательного учреждения) от целей государственной аккредитации (определение соответствия требованиям государственных образовательных стандартов). Даны предложения по формированию критериев и требований при проведении общественно-профессиональной аккредитационной экспертизы. Обоснована необходимость создания системы общественно-государственного оценивания ВУЗ, определены этапы организации Центра общественно-государственного оценивания. Подытожено, что в новой модели образования должны изменяться функции внешней системы гарантии качества.

The essence of accreditation practice in Ukraine's higher education has been analysed. The urgent necessity of further perfection of the procedures of ensuring the guarantee of the quality has been substantiated; the means for overcoming the contradictions by way of stage-by-stage introduction of social-professional accreditation have been determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського