РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508432<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Николау Л. Л. 
Роль проблемно-исследовательского задания в организации исследовательской деятельности и формировании исследовательских умений младших школьников в процессе обучения математике / Л. Л. Николау // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 189-193. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Охарактеризованы личностный, ситуационный и задачный подходы к трактованию в психолого-педагогической литературе понятия "учебно-исследовательская деятельность школьников". Выявлена позитивная динамика изменения уровней сформированности учебно-исследовательских умений в учеников первых и четвертых классов до и после проведения эксперимента. На примере проведения урока математики в IV классе рассмотрены этапы использования системы проблемно-исследовательских заданий в учебном процессе: формулирование проблемы, проверка гипотезы, обоснование найденного решения. Раскрыто значение самостоятельной работы во время решения учащимися проблемно-исследовательских заданий, названы ключевые умения и навыки, которые формируются у них: рассмотрение математического объекта с точки зрения различных понятий, использование одного математического суждения в различных заданиях, классификация объектов, перевод предметных действий на язык математики, нахождение закономерностей, конструирование математических объектов, использование приема аналогии и обобщения для выделения признаков математических объектов, структурирование материала. Доказана необходимость системного использования в процессе обучения математике проблемно-исследовательских заданий.

Охарактеризовано особистісний, ситуаційний і задачний підходи до трактування в психолого-педагогічній літературі поняття "навчально-дослідна діяльність школярів". Виявлено позитивну динаміку зміни рівнів сформованості навчально-дослідницьких умінь в учнів перших і четвертих класів до і після проведення експерименту. На прикладі проведення уроку математики в IV класі розглянуто етапи використання системи проблемно-дослідницьких завдань у навчальному процесі: формулювання проблеми, перевірка гіпотези, обґрунтування знайденого рішення. Розкрито значення самостійної роботи під час вирішення учнями проблемно-дослідницьких завдань, названо ключові вміння та навички, які формуються у них: розгляд математичного об'єкта з погляду різних понять, використання одного математичного судження в різних завданнях, класифікація об'єктів, переклад предметних дій на мову математики, знаходження закономірностей, конструювання математичних об'єктів, використання прийому аналогії та узагальнення для виділення ознак математичних об'єктів, структурування матеріалу. Доведено необхідність системного використання в процесі навчання математики проблемно-дослідницьких завдань.

The article analyzes some pedagogical conditions of organizing activity of learning and research of primary school pupils. It reveals the role of problem-research tasks in the process of forming research skills of primary school pupils at mathematics lessons.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р1-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського