РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508442<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Тубичко Ю. О. 
Нейропсихологічна діагностика основних компонентів мовленнєвого розвитку і перцептивно-когнітивних функцій в дітей старшого дошкільного віку / Ю. О. Тубичко // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 222-225. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проведено нейропсихологічне обстеження дітей старшого дошкільного віку (36 дітей шестилітнього віку з нормальним мовленнєвим розвитком і 61-на дитина логопедичних груп), спрямоване на виявлення схильності до дисграфії. Наведено діагностичний комплекс методик для оцінки стану мовленнєвого розвитку і перцептивно-когнітивних функцій дітей. На основі компаративного аналізу показано недостатню сформованість мовленнєвого розвитку у дітей логопедичних груп, зокрема: низький рівень готовності до мовного аналізу і синтезу, наявність недиференційованих знань про мовленнєву дійсність, нерозчленовану нездатність відокремлювати звуковий образ від знання слів. Виявлено у цих дітей недосконалість лексико-граматичної будови мовлення. Розроблено комплекс нейропсихологічного обстеження мовленнєвого стану і перцептивно-когнітивних функцій, який доцільно використовувати для виявлення дітей, схильних до розвитку дисграфії; критеріального оцінювання, яке надає можливість диференціювати ступінь порушень мовленнєвих і перцептивно-когнітивних функцій у дітей цієї вікової категорії.

Проведено нейропсихологическое обследование детей старшего дошкольного возраста (36 детей шестилетнего возраста с нормальным речевым развитием и 61 ребенок логопедических групп), направленное на выявление склонности к дисграфии. Изложен диагностический комплекс методик для оценки состояния речевого развития и перцептивно-когнитивных функций детей. На основе компаративного анализа показана недостаточная сформированность речевого развития у детей логопедических групп, в частности: низкий уровень готовности к языковому анализу и синтезу, наличие недифференцированных знаний о речевой действительности, нерасчлененность и неспособность отделять звуковой образ от знания слов. Выявлено у этих детей несовершенство лексико-грамматического строя речи. Разработан комплекс нейропсихологического обследования речевого состояния и перцептивно-когнитивных функций, который целесообразно использовать для выявления детей, склонных к развитию дисграфии; критериальные оценки дают возможность дифференцировать степень нарушений речевых и перцептивно-когнитивных функций у детей этой возрастной категории.

The article demonstrates some results of criterion estimation of the basic components of speech development and perceptive-cognitive functions of senior preschoolers without speech violations and the ones from speech therapy groups. These results allowed finding out factors and risk groups of development of dysgraphy and enabled developing basic directions in prophylactic work aimed at its preventing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського