РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508746<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Васянович Г. 
Методологічні контексти педагогічної науки на сучасному етапі її розвитку / Г. Васянович // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 3. - С. 9-30. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Зроблено історичний екскурс в проблему розвитку методології педагогічної науки, сформульовано основні положення педагогіки й освіти в екзистенційному сенсі: пріоритет якості системи освіти в сфері суспільного виробництва; теоретичне обґрунтування освітніх процесів; трансформація змісту навчання і виховання; детерміновані зв’язки законів і механізмів процесів навчання від змісту освіти; синергетичний характер розвитку педагогіки; актуальність проведення методологічних досліджень. Виокремлено основні положення педагогічного екзистенціалізму: зовнішня і внутрішня свобода педагога, духовне зростання особистості, співпраця між суб’єктами навчально-виховного процесу, знаходження сенсу існування, відмова від абсурдності формального спілкування. Виокремлено сутнісні аспекти педагогічної герменевтики: пошук взаєморозуміння у системі відносин "педагог- учень", "педагог – педагог", "учень – учень", верховенство вольових якостей особистості, вивчення поведінкових паттернів, здійснення аналізу рефлексивної діяльності, смислові акценти в діалозі традицій. Викладено педагогічні проблеми з позицій феноменології, синергетики, прагматизму та інтуїтивізму.

Сделан исторический экскурс в проблему развития методологии педагогической науки, сформулированы основные положения педагогики и образования в экзистенциальном смысле: приоритет качества системы образования в сфере общественного производства; теоретическое обоснование образовательных процессов; трансформация содержания обучения и воспитания; детерминированные связи законов и механизмов процессов обучения от содержания образования; синергетический характер развития педагогики; актуальность проведения методологических исследований. Выделены основные положения педагогического экзистенциализма: внешняя и внутренняя свобода педагога, духовный рост личности, сотрудничество между субъектами учебно-воспитательного процесса, нахождение смысла существования, отказ от абсурдности формального общения. Выделены сущностные аспекты педагогической герменевтики: поиск взаимопонимания в системе отношений "педагог-ученик", "педагог-педагог", "ученик-ученик", верховенство волевых качеств личности, изучение поведенческих паттернов, осуществление анализа рефлексивной деятельности, смысловые акценты в диалоге традиций. Изложены педагогические проблемы с позиций феноменологии, синергетики, прагматизма и интуитивизма.

Made historical overview of the development of the methodology of teaching science: formulated the basic provisions of pedagogy and education in existential: the priority of quality education in the field of social production; theoretical substantiation the educational process; transformation of the content of training and education; determined relations laws and mechanisms of teaching processes of educational content; synergistic nature of pedagogy; relevance of methodological research.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського