РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000514888<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Коваленко О. 
Деякі теоретичні питання ідентифікації здібних і обдарованих дітей старшого дошкільного віку / О. Коваленко, О. Щербаков, О. Щербакова // Рідна шк.. - 2013. - № 10. - С. 24-27. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Наведено узагальнені результати наукових досліджень зарубіжних та українських учених з питань створення діагностичного інструментарію ідентифікації здібних і обдарованих дітей. Доведено доцільність використання психолого-педагогічного моніторингу для ідентифікації здібних і обдарованих дітей старшого дошкільного віку та обгрунтовано вимоги до розроблення програми вимірювання обдарованості цих дітей (лонгітюдність, всебічність, комплексність, валідність, поетапність). Розглянуто застосування довготривалих психолого-педагогічних моделей діагностики, побудованих на принципі «турнікету». З урахуванням досвіду, нагромадженого в США з питань реалізації комплексної діагностики здібних і обдарованих дітей старшого дошкільного віку, визначено цілі та зміст роботи на кожному з етапів проведення моніторингу: попереднього відбору, оцінно-корекційному, остаточного відбору. Наголошено на надзвичайній важливості етичного аспекту у питанні ідентифікації здібних та обдарованих дітей.

Представлены обобщенные результаты научных исследований зарубежных и украинских ученых по вопросам создания диагностического инструментария идентификации способных и одаренных детей. Доказана целесообразность использования психолого-педагогического мониторинга для идентификации способных и одаренных детей старшего дошкольного возраста и обоснованы требования к разработке программы измерения одаренности этих детей (лонгитюдность, всесторонность, комплексность, валидность, поэтапность). Рассмотрено применение долговременных психолого-педагогических моделей диагностики, построенных на принципе «турникета». С учетом опыта, накопленного в США по вопросам реализации комплексной диагностики способных и одаренных детей старшего дошкольного возраста, определены цели и содержание работы на каждом из этапов проведения мониторинга: предварительного отбора, оценочно-коррекционном, окончательного отбора. Отмечена чрезвычайная важность этического аспекта в вопросе идентификации способных и одарённых детей.

The summarized results of the researches concerning the issue of building a diagnostic instrumental system of identifying capable and gifted children made both by foreign and Ukrainian scientists have been presented. The expediency of psychological-pedagogical monitoring in the process of exposure capable and gifted preschool children has been proved. There have been grounded the requirements to working out the monitoring programme (longitudeness, comprehension, complexity validity) and its procedure stages (a preselection stage, an assessment-correction stage, a final selection stage). The exceptional importance of an ethic aspect during the identifying capable and gifted children has been marked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського