РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000514889<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Клочко А. 
Поняттєво-термінологічний апарат проблеми навчання здібних і обдарованих учнів початкової школи / А. Клочко, О. Холтобіна // Рідна шк.. - 2013. - № 10. - С. 19-23. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Узагальнено результати пошуків науковців щодо визначення поняттєво-термінологічного апарату проблеми навчання здібних і обдарованих дітей та учнівської молоді. Охарактеризовано особливості двох основних підходів до визначення теоретичних основ проблеми здібностей: феноменологічного й онтологічного. Обґрунтовано доцільність навчання здібних і обдарованих учнів початкової школи у контексті онтологічного підходу. Розкрито сутність понять «обдарована дитина», «академічно обдаровані діти», «інтелектуально обдаровані діти», «творчо обдаровані діти» з позиції двох основних підходів до їх визначення: діагностичного та інтегрального. Висвітлено особливості розвитку мотиваційної, когнітивної та психосоціальної сфер особистості здібної та обдарованої дитини. Виявлено причини соціальної і шкільної дезатаптації обдарованої дитини, що перешкоджає розкриттю її інтелектуального та академічного потенціалу.

Обобщены результаты поисков ученых относительно определения понятийно-терминологического аппарата проблемы обучения способных и одаренных детей и учащейся молодежи. Охарактеризованы особенности двух основных подходов к определению теоретических основ проблемы способностей: феноменологического и онтологического. Обоснована целесообразность обучения способных и одаренных учащихся начальной школы в контексте онтологического подхода. Раскрыта сущность понятий «одаренный ребенок», «академически одаренные дети», «интеллектуально одаренные дети», «творчески одаренные дети» с позиции двух основных подходов к их определению: диагностического и интегрального. Освещены особенности развития мотивационной, когнитивной и психосоциальной сфер личности способного и одаренного ребенка. Выявлены причины социальной и школьной дезатаптации одаренного ребенка, которая препятствует раскрытию его интеллектуального и академического потенциала.

The phenomenological and ontological approaches to the definition of the conceptual and terminological context of the problem of abilities have been characterized; the reasonability of education of capable and gifted primary school children in the context of the ontological approach is grounded. The essence of the notions «gifted child», «academically gifted children», «intellectually gifted children», «creatively gifted children» has been disclosed. The development peculiarities of the capable and gifted child's personality’s motivational, cognitive and psychosocial spheres as well as the reasons of school desadaptation have been disclosed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського