РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000515022<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Терентьєва Н. О. 
До тлумачення понять «тенденція» та «тенденційність» розвитку університетської освіти / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2013. - № 19. - С. 18-21. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Надано тлумачення понять «тенденція» та «тенденційність», подане у словниках, глосаріях, енциклопедіях. З’ясовано, що тенденція визначається як напрямок розвитку будь-чого, а от тенденційність - переважно як упередженість. Висвітлено авторську позицію у дослідженнях розвитку вищої освіти, відображено упередженість щодо цих тлумачень, яка виявляється у виокремленні та тлумаченні тенденцій та тенденційності її розвитку. Запропоновано дослідження тенденцій її розвитку з метою здійснення коректного структурного аналізу на основі поєднання діалектики можливості та дії, оскільки система вищої освіти перебуває у стані перманентного розвитку. Зроблено висновок, що тенденції розвитку університетської освіти слід досліджувати відповідно до змін в освітній, науковій та культурній сферах діяльності відповідних закладів освіти. Доведено, що обґрунтування тлумачення того чи іншого терміна, який є ключовим для наукового дослідження, повинно бути не лише обов’язковим, але й подаватися у логіко-історичному або структурно-логічному контексті.

Представлено толкование понятий «тенденция» и «тенденциозность», приведенное в словарях, глоссариях, энциклопедиях. Выяснено, что тенденция определяется как направление развития чего-либо, а тенденциозность - преимущественно как предвзятость. Освещена авторская позиция относительно выделения и толкования тенденций и тенденциозности его развития. Предложен авторский взгляд на исследование тенденций ее развития с целью осуществления корректного структурного анализа на основе сочетания диалектики возможности и действия, поскольку система высшего образования пребывает в состоянии перманентного развития.

The article presents the interpretation of the concepts “tendency” and “tendentiousness”, which are given in dictionaries, glossaries, encyclopedias. It is found out that “tendency” is defined as a development in a particular direction, but “tendentiousness”— as a bias. In studies of higher education bias is shown in the author’s position on the selection and interpretation of tendency and tendentiousness of its development. Thus a system of higher education is in a state of permanent development the author believes it is necessary to research tendencies of its development to implement correct structural analysis based on a combination of dialectics capabilities and performance.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського