Терентьєва Н. О. До тлумачення понять «тенденція» та «тенденційність» розвитку університетської освіти / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2013. - № 19. - С. 18-21. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.Надано тлумачення понять «тенденція» та «тенденційність», подане у словниках, глосаріях, енциклопедіях. З’ясовано, що тенденція визначається як напрямок розвитку будь-чого, а от тенденційність - переважно як упередженість. Висвітлено авторську позицію у дослідженнях розвитку вищої освіти, відображено упередженість щодо цих тлумачень, яка виявляється у виокремленні та тлумаченні тенденцій та тенденційності її розвитку. Запропоновано дослідження тенденцій її розвитку з метою здійснення коректного структурного аналізу на основі поєднання діалектики можливості та дії, оскільки система вищої освіти перебуває у стані перманентного розвитку. Зроблено висновок, що тенденції розвитку університетської освіти слід досліджувати відповідно до змін в освітній, науковій та культурній сферах діяльності відповідних закладів освіти. Доведено, що обґрунтування тлумачення того чи іншого терміна, який є ключовим для наукового дослідження, повинно бути не лише обов’язковим, але й подаватися у логіко-історичному або структурно-логічному контексті. Представлено толкование понятий «тенденция» и «тенденциозность», приведенное в словарях, глоссариях, энциклопедиях. Выяснено, что тенденция определяется как направление развития чего-либо, а тенденциозность - преимущественно как предвзятость. Освещена авторская позиция относительно выделения и толкования тенденций и тенденциозности его развития. Предложен авторский взгляд на исследование тенденций ее развития с целью осуществления корректного структурного анализа на основе сочетания диалектики возможности и действия, поскольку система высшего образования пребывает в состоянии перманентного развития. The article presents the interpretation of the concepts “tendency” and “tendentiousness”, which are given in dictionaries, glossaries, encyclopedias. It is found out that “tendency” is defined as a development in a particular direction, but “tendentiousness”— as a bias. In studies of higher education bias is shown in the author’s position on the selection and interpretation of tendency and tendentiousness of its development. Thus a system of higher education is in a state of permanent development the author believes it is necessary to research tendencies of its development to implement correct structural analysis based on a combination of dialectics capabilities and performance. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 в4
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|