РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000515189<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Панченко Л. 
Значення демократії в університетській освіті / Л. Панченко // Вища освіта України. - 2014. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Акцентовано увагу на доволі парадоксальній інтерпретації поняття "демократія" в його постмодерністському вимірі, яке вербалізовано в концепті "поліархія" в системі базових понять "боротьба" та "участь" в концептуальному підході американського соціолога Р. Даля. Наведено позитивні та негативні сторони теорії винятковості, сутність якої - у відсутності комунікаційних каналів між учасниками голосування та кандидатами. Обгрунтовано недоцільність проведення референдумів, багатогранних за своїм змістом, оскільки більшість виборців не володіє термінологічним чи когнітивним сегментами тематики цих заходів. Розкрито переваги прямої демократії. Сформульовано тезу, що еманація законотворчості освітянської галузі проходить в таких соціокультурних потоках: українське державотворення, європейські цінності, національна культура та національна педагогіка. Виокремлено структурні складові системи освіти, в яких, в першу чергу, повинні виявитися принципи демократії. Визначено функції політичного освітнього процесу, серед яких виокремлено громадянську політичну соціалізацію, професійну політичну діяльність, підготовку викладачів політичної науки.

Акцентировано внимание на парадоксальной интерпретации понятия “демократия” в его постмодернистском измерении, которое вербализовано в концепте “полиархия” в системе базовых понятий “борьба” и “участие” в концептуальном подходе американского социолога Р. Даля. Приведены положительные и отрицательные стороны теории исключительности, сущность которой заключается в отсутствии коммуникационных каналов между участниками голосования и кандидатами. Обоснована нецелесообразность проведения референдумов, многогранных по своему содержанию, поскольку большинство избирателей не обладает терминологическими или когнитивными сторонами тематики этих мероприятий. Представлены преимущества прямой демократии. Сформулирован тезис, что эманация законотворчества сферы образования распространяется на такие социокультурные потоки: украинское государство, европейские ценности, национальная культура и национальная педагогика. Выделены структурные составляющие системы образования, в которых, в первую очередь, должны проявляться принципы демократии. Определены функции политического образовательного процесса, основополагающими из которых выделены гражданская политическая социализация, профессиональная политическая деятельность, подготовка преподавателей политологии.

Shows the positive and negative aspects of the theory of exclusivity, the essence of which is the lack of communication channels between the voter and candidate. Relevant, in terms of the article's author, is a thesis about inappropriate conduct referenda multifaceted in terms of content, since the majority of voters do not own terminology, cognitive segments subject of these measures. Presents the advantages of direct democracy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 к

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського