Кузьменко Н. І. Університет як унікальний суб'єкт соціального пізнання (філософський дискурс) / Н. І. Кузьменко, О. О. Демченко // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 3. - С. 19-25. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.Наведено філософський аналіз університету як унікального суб'єкту соціального пізнання. Розглянуто особливості когнітивної взаємодії університету із суспільством, що трансформується, та сучасний стан утисків соціально-гуманітарної освіти у вищому навчальному закладі; досліджено зміну місії університету в суспільному дискурсі; розглянуто вплив цінностей комунікативної університетської спільноти на процес соціального пізнання; проаналізовано роль університету як інтегратора знання; визначено вплив автономії університету на його культуро-породжуючу функцію; позначено зв'язок соціальної відповідальності університету з його роллю як суб'єкта соціального пізнання. Встановлено, що особливістю когнітивної взаємодії університету з суспільством є наявність суб'єкт-об'єктного протиріччя в процесі філософської рефлексії, аналогічного суб'єкт-об'єктній взаємодії у процесах соціального пізнання. Зміна місії університету в суспільному дискурсі призводить до появи його нової специфіки як соціального суб'єкту соціального пізнання. Процес соціального пізнання відбувається, головним чином, у вигляді соціально-історичного процесу розвитку знання, і результати його доводяться до студентів у вигляді рефлексії, що апріорі звернена у минуле, в крайньому випадку - у сьогодення. Однак швидкий розвиток суспільства вимагає від цього суспільства зверненості у майбутнє, а відтак потребує від університетів не тільки досліджень, пов'язаних із можливими соціальними сценаріями, тобто виконання прогнозної функції як осередку соціального пізнання, а і відповідної трансформації соціально-гуманітарної підготовки студентів. Процес філософської рефлексії університету має важливе методологічне значення для розкриття його унікальної ролі в процесі соціального пізнання. Філософська рефлексія університету у якості ідеї, як соціального інституту і як організації в дискурсі соціального пізнання має бути предметом поглиблених досліджень сучасної гуманістики. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|