РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000523144<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Довбня В. 
Українська філософія як фундаментальна основа педагогічного світогляду Г.Г. Ващенка / В. Довбня // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 152-167. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено філософсько-антропологічні аспекти педагогічної концепції Г. Ващенка, основним з яких є виховання «вольової, характеристичної людини»: людини дієвої, активної. Констатовано, що в основі антропоцентричного, екзистенціально-гуманістичного підходу лежить ідея цілісності людини, що є характерною для української філософської думки. Зроблено компаративний аналіз основних тенденцій становлення педагогічних поглядів Г. Ващенка та українських гуманістів (Г. С. Сковороди, Т. Г. Шевченка, С. Ф. Русової). Відзначено, що основним положенням його філософських пошуків є пошук евристичного потенціалу українського філософського мислення, ідеалу глибоко релігійної людини, що знайшла свій шлях до Бога. Обгрунтовано, що освітні проблеми України XX ст. він зміг зрозуміти очима сучасної йому культури в контексті побудови концепції освіти сучасності через призму філософських глибин української ментальності.

Освещены философско-антропологические аспекты педагогической концепции Г. Ващенко. Констатировано, что в основе антропоцентрического, экзистенциально-гуманистического подхода лежит идея целостности человека, характерная для украинской философской мысли. Сделан компаративный анализ основных тенденций становления педагогических взглядов Г. Ващенко и украинских гуманистов (Г. С. Сковороды, Т. Г. Шевченко, С. Ф. Русовой). Отмечено, что основным положением его философских поисков является поиск эвристического потенциала украинского философского мышления, идеала глубоко религиозного человека, нашедшего свой путь к Богу. Обоснован тезис о том, что образовательные проблемы Украины XX ст. он смог понять глазами современной ему культуры в контексте построения концепции современного образования сквозь призму философских глубин украинской ментальности.

The article is devoted to the creative heritage of the significant figure in the XX th century education of Ukraine Hrigoriy Vashchenko. Based on historical and philosophical examples of analysis of national and spiritual components of education, the Ukrainian ideological approaches and pedagogical views of the thinker are shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР) + Ч30в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського