Рудишин С. Філософські основи екологічної освіти: генезис, сучасні тенденції розвитку / С. Рудишин // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 375-389. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.Проаналізовано історичний аспект генезису екології як науки. Підкреслено актуальність екологічної освіти і виховання, яке спрямованого на розв’язання діалектично суперечливої єдності системи «біосфера – людство» на основі активної взаємодії людини з природою на науковій і моральній основі; оцінювання людини як частини природи; орієнтації на положення, що виживання людства залежить від збереження біологічного і ландшафтного різноманіття планети. Акцентовано увагу на можливості коеволюційного розвитку людства і біосфери. Викладено нові аспекти в баченні змісту екологічної освіти поданої як педагогічна модель соціального замовлення, зверненого до навчального плану. Виділено необхідні й достатні ознаки терміну «екологія», сформульовано визначення цього терміну в трьохвимірному контексті: синтаксичному, семантичному і прагматичному. Відзначено, що актуальною з позицій подальшого дослідження структури матеріального світу є відмежування третього стану матерії – розумної речовини (український філософ О. О. Базалук), яка доповнює концепцію В. І. Вернадського. Проанализирован исторический аспект генезиса экологии как науки. Подчеркнута актуальность экологического образования и воспитания, направленного на решение диалектически противоречивого единства системы «биосфера –- человечество» на основе активного взаимодействия человека с природой на научной и нравственной основе; оценки человека как части природы; ориентации на положение, что выживание человечества зависит от сохранения биологического и ландшафтного разнообразия планеты. Акцентировано внимание на возможности коэволюционного развития человечества и биосферы. Изложены новые аспекты в видении содержания экологического образования, представленного как педагогическая модель социального заказа. Выделены необходимые и достаточные признаки термина «экология», сформулировано определение этого термина в трехмерном контексте: синтаксическом, семантическом и прагматическом. Отмечено, что актуальной позицией дальнейшего исследования структуры материального мира является отделение третьего состояния материи – разумного вещества (украинский философ А. А. Базалук), дополняющего концепцию В. И. Вернадского. The ecology as a science has a complicated genesis, its foundation is connected with a civilization history since the productive powers origin up to nowadays. The Ecological education and training are the social task that is directed to solving the Dialectal unity system «the biosphere – the humanity» with the help of: a) an active interaction of the man with a nature on scienti? c and moral basis; b) estimating the man as a nature particle; c) the positions according to which our humanity surviving depends on the biological and landscape variety on the Earth. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|