РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000523161<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Рудишин С. 
Філософські основи екологічної освіти: генезис, сучасні тенденції розвитку / С. Рудишин // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 375-389. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Проаналізовано історичний аспект генезису екології як науки. Підкреслено актуальність екологічної освіти і виховання, яке спрямованого на розв’язання діалектично суперечливої єдності системи «біосфера – людство» на основі активної взаємодії людини з природою на науковій і моральній основі; оцінювання людини як частини природи; орієнтації на положення, що виживання людства залежить від збереження біологічного і ландшафтного різноманіття планети. Акцентовано увагу на можливості коеволюційного розвитку людства і біосфери. Викладено нові аспекти в баченні змісту екологічної освіти поданої як педагогічна модель соціального замовлення, зверненого до навчального плану. Виділено необхідні й достатні ознаки терміну «екологія», сформульовано визначення цього терміну в трьохвимірному контексті: синтаксичному, семантичному і прагматичному. Відзначено, що актуальною з позицій подальшого дослідження структури матеріального світу є відмежування третього стану матерії – розумної речовини (український філософ О. О. Базалук), яка доповнює концепцію В. І. Вернадського.

Проанализирован исторический аспект генезиса экологии как науки. Подчеркнута актуальность экологического образования и воспитания, направленного на решение диалектически противоречивого единства системы «биосфера –- человечество» на основе активного взаимодействия человека с природой на научной и нравственной основе; оценки человека как части природы; ориентации на положение, что выживание человечества зависит от сохранения биологического и ландшафтного разнообразия планеты. Акцентировано внимание на возможности коэволюционного развития человечества и биосферы. Изложены новые аспекты в видении содержания экологического образования, представленного как педагогическая модель социального заказа. Выделены необходимые и достаточные признаки термина «экология», сформулировано определение этого термина в трехмерном контексте: синтаксическом, семантическом и прагматическом. Отмечено, что актуальной позицией дальнейшего исследования структуры материального мира является отделение третьего состояния материи – разумного вещества (украинский философ А. А. Базалук), дополняющего концепцию В. И. Вернадского.

The ecology as a science has a complicated genesis, its foundation is connected with a civilization history since the productive powers origin up to nowadays. The Ecological education and training are the social task that is directed to solving the Dialectal unity system «the biosphere – the humanity» with the help of: a) an active interaction of the man with a nature on scienti? c and moral basis; b) estimating the man as a nature particle; c) the positions according to which our humanity surviving depends on the biological and landscape variety on the Earth.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського