Рашковська І. В. Психолого-педагогічні умови становлення ідеального "Я" підлітка : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. В. Рашковська; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ, 2015. - 20 c. - укp.Дослідження присвячено виокремленню компонент ідеального "Я" та умов його становлення у підлітка. З'ясовано, що підлітковий вік є сенситивним для розвитку самосвідомості особистості, формування образу "Я" та його диференціації на Я-реальне і Я-ідеальне. У підлітковому віці під впливом уявлень про ідеал та ідеальне формуються життєві орієнтири, плани, прагнення особистості. Виокремлено такі компоненти ідеального "Я" учня основної школи, як індивідуально-психологічну, що містить риси характеру, рівень самооцінки, термінальні й інструментальні цінності, статеві особливості, а також соціально-поведінкову, що включає характер взаємодії з дорослими, статус серед ровесників, ідеали для наслідування та професійні наміри учня основної школи. Виявлено, що провідними психологічними умовами становлення ідеального "Я" підлітків є збалансування Я-реального і самооцінки, рефлексія соціальних відносин, ідентифікація власного соціального статусу, а педагогічними - оптимізація ціннісних орієнтацій та ідеалів в умовах шкільного навчання, стимулювання досягнень навчальної діяльності, виховання культури користування засобами медіа-середовища. На цій підставі розроблено й апробовано програму психологічного супроводу оптимізації становлення ідеального "Я" підлітків шляхом збагачення ціннісних уявлень і орієнтацій підлітка щодо себе, своєї успішності в різних видах діяльності та статусу серед ровесників. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА412939 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|