РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000528836<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гарага В. 
Концептуальні основи педагогічної герменевтики / В. Гарага // Молодь і ринок. - 2014. - № 4. - С. 159-162. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

З’ясовано базові поняття герменевтичного підходу на основі сформованих в психолого-педагогічній науці концепцій, а саме: культурно-історичної теорії розвитку психіки людини (Л. С. Виготський), психологічного вчення про взаємозв’язок мови і свідомості (А. Р .Лурія); єдності свідомості та діяльності (С. Л. Рубінштейн); діалогічної концепції М. М. Бахтіна. Підкреслено тезу, що головною метою розуміння є активізація власних мовленнєвих процесів через формування діалогової системи. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено принципи педагогічної герменевтики: витіснення дидактизму, діалогічна форма комунікації, рівноправність, відмова від монополії на істину, цінність внутрішнього світу іншої людини. Резюмовано актуальність педагогічної герменевтики в процесі здійснення педагогічної взаємодії на основі творчого діалогу в освітньому просторі принципів розуміння.

Выяснены базовые понятия герменевтического подхода на основе сложившихся в психолого-педагогической науке концепций, а именно: культурно-исторической теории развития психики человека (Л. С. Выготский), психологического учения о взаимосвязи языка и сознания (А. Р. Лурия ); единства сознания и деятельности (С. Л. Рубинштейн); диалогической концепции М. М. Бахтина. Подчеркнут тезис, что главной целью понимания является активизация собственных речевых процессов через формирование диалоговой системы. На основании анализа психолого-педагогической литературы определены принципы педагогической герменевтики: вытеснение дидактизма, диалогическая форма коммуникации, равноправие, отказ от монополии на истину, ценность внутреннего мира другого человека.

The article is devoted to the problem of determination of the role of pedagogical hermeneutics in education, description of basic principles and ideas of hermeneutics approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського