РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000528960<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Янченко Т. В. 
Біхевіоризм Дж. Уотсона як підґрунтя розвитку педології / Т. В. Янченко // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 64-71. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Проаналізовано основні ідеї біхевіористичної психології, що вплинула на становлення педології. Особливу увагу приділено характеристиці наукових поглядів одного з провідних представників біхевіоризму Дж. Уотсона. Визначено два головних завдання психології поведінки: виявити ймовірні причинні ситуації або стимули та передбачити за такою ситуацією ймовірну реакцію. Відображено такі предмети дослідження біхевіоризму як вроджені дії людини та її умовні реакції, які піддаються передбаченню й управлінню. Акцентовано увагу на дослідженні особистості як «реагуючої маси», а також на причинах впливу біхевіоризму на розвиток педології, серед яких: визнання біхевіоризмом вирішального впливу соціальних умов на формування особистості, наявність ідеї про управління поведінкою людини, поєднання біологічних і соціальних аспектів поведінки індивіда, систематичне вивчення особистості.

Проанализированы основные идеи бихевиористической психологии, которая имела влияние на становление педологии. Особое внимание обращено на характеристику научных взглядов одного из ведущих представителей бихевиоризма Дж. Уотсона. Определены два основных задания психологии поведения: выявить возможные причинные ситуации или стимулы и предсказать в данной ситуации вероятную реакцию. Отображены такие предметы исследования бихевиоризма, как врождённые действия человека и его условные реакции, которые поддаются предсказанию и управлению. Акцентировано внимание на исследовании личности как «реагирующей массы», а также на причинах влияния бихевиоризма на развитие педологии, среди которых: признание бихевиоризмом решающего влияния социальных условий на формирование личности, наличие идеи об управлении поведением человека, сочетание биологических и социальных аспектов поведения индивида, систематическое изучение личности.

Тhe basic ideas of behavioral psychology that influenced on pedology formation are analyzed. The special attention is paid to description of scientific ideas of one of leading representatives of behaviorism – J. Watson. Two main tasks of behavioral psychology were determined: to identify possible causal situations or stimuli and to predict the probable reaction in this situation. Such research items of behaviorism as innate human actions and conditioned reactions that are amenable to prediction and managing were shown. The attention was focused on the study of personality as a "reaction mass", as well as the reasons for the influence of behaviorism on the pedology development, among which are: the recognition of behaviorism decisive influence of social conditions on the formation of personality, having an idea about how to manage human behavior, a combination of biological and social aspects of individual behavior, systematic study of personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(7СПО)6-734.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського