РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539183<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бужинська С. М. 
Особливості розвитку модально-специфічної пам'яті молодших школярів / С. М. Бужинська // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 125-130. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Виконано теоретичне обгрунтування необхідності вивчення образної модально-специфічної пам'яті у молодших школярів. У контексті дослідження вікових особливостей зазначеного виду пам'яті у молодших школярів розглянуто методи та способи її вивчення. Визначено роль образних, модально-специфічних форм пізнавальної сфери психіки та їх вікової динаміки в когнітивному розвитку молодших школярів. Одержані в ході дослідження дані дозволяють сформулювати такі висновки: модально-специфічна пам'ять має значний розвивальний потенціал для шкільного навчання як ресурс позитивного впливу на становлення пізнавальних процесів; у структурі модально-специфічних форм пам'яті між показниками всередині окремих факторів спостерігаються більш сильні зв'язки, ніж між блоками факторів; найбільш інформативними для прогнозування навчальної успішності молодших школярів є такі змінні, як словесно-логічна, зорова і тактильна пам'ять. Перспектива подальших досліджень полягає у вивченні вікової динаміки особливостей модально-специфічних форм пам'яті, в розробці й апробації розвивальних програм для різних вікових категорій дітей.

Выполнено теоретическое обоснование необходимости изучения образной модально-специфической памяти у младших школьников. В контексте исследования возрастных особенностей указанного вида памяти у младших школьников рассмотрены методы и способы ее изучения. Определена роль образных, модально-специфических форм познавательной сферы психики и их возрастной динамики в когнитивном развитии младших школьников. Полученные в ходе исследования данные позволяют сформулировать следующие выводы: модально-специфическая память имеет значительный развивающий потенциал для школьного обучения как ресурс положительного влияния на становление познавательных процессов; в структуре модально-специфических форм памяти между показателями внутри отдельных факторов наблюдаются более сильные связи, чем между блоками факторов; наиболее информативными для прогнозирования учебной успешности младших школьников являются такие переменные, как словесно-логическая, зрительная и тактильная память. Перспектива дальнейших исследований состоит в изучении возрастной динамики особенностей модально-специфических форм памяти, в разработке и апробации развивающих программ для разных возрастных категорий детей.

The importance of the study of primary schoolchildren’s image-bearing modally specific memory is theoretically proved in the article. Methods and facilities of study of this type of memory of primary schoolchildren are considered. Modally specific memory has a great developing potential as a tool of positive influence on the formation of cognitive processes, that is why it should be used in school curriculum. The role of image-bearing, modally specific memory in the cognitive development of a primary school-child is defined. The results of the influence of modally specific forms of memory on the successful mastering of school programs by primary schoolchildren are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського