Бужинська С. М. Особливості розвитку модально-специфічної пам'яті молодших школярів / С. М. Бужинська // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 125-130. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.Виконано теоретичне обгрунтування необхідності вивчення образної модально-специфічної пам'яті у молодших школярів. У контексті дослідження вікових особливостей зазначеного виду пам'яті у молодших школярів розглянуто методи та способи її вивчення. Визначено роль образних, модально-специфічних форм пізнавальної сфери психіки та їх вікової динаміки в когнітивному розвитку молодших школярів. Одержані в ході дослідження дані дозволяють сформулювати такі висновки: модально-специфічна пам'ять має значний розвивальний потенціал для шкільного навчання як ресурс позитивного впливу на становлення пізнавальних процесів; у структурі модально-специфічних форм пам'яті між показниками всередині окремих факторів спостерігаються більш сильні зв'язки, ніж між блоками факторів; найбільш інформативними для прогнозування навчальної успішності молодших школярів є такі змінні, як словесно-логічна, зорова і тактильна пам'ять. Перспектива подальших досліджень полягає у вивченні вікової динаміки особливостей модально-специфічних форм пам'яті, в розробці й апробації розвивальних програм для різних вікових категорій дітей. Выполнено теоретическое обоснование необходимости изучения образной модально-специфической памяти у младших школьников. В контексте исследования возрастных особенностей указанного вида памяти у младших школьников рассмотрены методы и способы ее изучения. Определена роль образных, модально-специфических форм познавательной сферы психики и их возрастной динамики в когнитивном развитии младших школьников. Полученные в ходе исследования данные позволяют сформулировать следующие выводы: модально-специфическая память имеет значительный развивающий потенциал для школьного обучения как ресурс положительного влияния на становление познавательных процессов; в структуре модально-специфических форм памяти между показателями внутри отдельных факторов наблюдаются более сильные связи, чем между блоками факторов; наиболее информативными для прогнозирования учебной успешности младших школьников являются такие переменные, как словесно-логическая, зрительная и тактильная память. Перспектива дальнейших исследований состоит в изучении возрастной динамики особенностей модально-специфических форм памяти, в разработке и апробации развивающих программ для разных возрастных категорий детей. The importance of the study of primary schoolchildren’s image-bearing modally specific memory is theoretically proved in the article. Methods and facilities of study of this type of memory of primary schoolchildren are considered. Modally specific memory has a great developing potential as a tool of positive influence on the formation of cognitive processes, that is why it should be used in school curriculum. The role of image-bearing, modally specific memory in the cognitive development of a primary school-child is defined. The results of the influence of modally specific forms of memory on the successful mastering of school programs by primary schoolchildren are given. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|