РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000539202<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Шукалова О. С. 
Дедуктивне дослідження авторитарного стилю сімейного виховання молодших школярів / О. С. Шукалова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 208-212. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто існуючі класифікації типів сімейного виховання, які відображають різні системи впливу та способи спілкування між батьками та дітьми. З метою подолання дисгармонії в сімейних відносинах здійснено аналіз авторитарного стилю сімейного виховання, який негативно впливає на розвиток особистості дитини; проведено дослідження структурних компонентів цього стилю в групі батьків молодших школярів. Охарактеризовано соціально-психологічні особливості батьків, які використовують агресивні, авторитарні моделі спілкування, а також типи авторитарних відносин. Виокремлено й описано рівні авторитарності: генералізована, ділова, ситуативна. За результатами дослідження встановлено, що оптимальним засобом подолання негативних впливів «контролюючих» типів батьківського ставлення може служити корекція питань відповідальності у відносинах між батьками та дітьми. Перспективою подальшого дослідження є створення розвивальних програм, спрямованих на формування конструктивного стилю сімейного виховання.

Рассмотрены существующие классификации типов семейного воспитания, которые отражают разные системы влияния и способы общения между родителями и детьми. С целью преодоления дисгармонии в семейных отношениях осуществлен анализ авторитарного стиля семейного воспитания, который негативно влияет на развитие личности ребенка; проведено исследование структурных компонентов данного стиля в группе родителей младших школьников. Охарактеризованы социально-психологические особенности родителей, которые используют агрессивные, авторитарные модели общения, а также типы авторитарных родительских отношений. Выделены и описаны уровни авторитарности: генерализованная, деловая, ситуативная. По результатам исследования установлено, что оптимальным средством преодоления негативных влияний «контролирующих» типов родительского отношения может служить коррекция вопросов ответственности в отношениях между родителями и детьми. Перспективой дальнейшего исследования является создание развивающих программ, направленных на формирование конструктивного стиля семейного воспитания.

Relations between parents and children find their reflection in present classifications of home education types, which do not contradict, but often complement, and sometimes repeat one another. Authoritarian style of home education leads to disharmony of family relations and has a negative influence on the development of junior schoolchildren's personality. This article deals with the basic analysis of authoritarian style of home education, and also practical research of structural components of this style in a group of junior schoolchildren's parents. In our opinion, the best way to overcome negative impacts of «controlling» types of parents' attitude is correcting issues of responsibility in relationship between children and their parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-990-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського