Поліщук Н. Міфологема святого проклятого грішника в англійському романтизмі (С. Т. Колрідж, Дж. Г. Байрон, П. Б. Шеллі) / Н. Поліщук // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. Інозем. мови. - 2001. - Вип. 9. - С. 290-300. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Загадкова незбагненність, таїна сакрального як глибинна спорідненість скарбниці світової міфології та Біблії слугували невичерпним джерелом романтичного натхнення у витворенні ними власних міфологічних символів. Культ сильної особистості, яка перебуває поза і понад суспільством, а відтак стає самітним вигнанцем, як і пов'язана з попередньою проблема світового зла, трансформована крізь духовну царину у злочин як шлях до особистої свободи, створили міфологему святого проклятого грішника. На підставі функціонування мотивів абсолютного злочину та адекватного йому покарання блуканням у вічності проаналізовано витворену міфологему святого проклятого грішника, яка реалізується у біблійному Каїні Байрона, апокрифічному Агасверові Шеллі та міфологічному Старому Мореплавцеві Колріджа. Якщо Колріджевий твір стоїть дещо осібно в ідеологічному сенсі, бо є радше художньою концентрацією, абсолютизацією трагедії самотньої особистості, то творіння Байрона і Шеллі об'єднує мотив свободолюбності і тираноборства. Спільною для зазначених творів є поява нової перспективи, з якої людству відкривається таємниця мінливості світу, принцип розвитку і занепаду, народження і смерті всього у сфері людського і позалюдського; а водночас приходить збагнення незмінності самого процесу руху, його одвічного повторення і в цьому - запоруки існування. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-34
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж28852/ін.м. Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|