РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000564103<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Терно С. О. 
Методика розвитку критичного мислення старшокласників у процесі навчання історії : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / С. О. Терно; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 40 c. - укp.

Вперше обгрунтовано теоретико-концептуальні засади методики розвитку критичного мислення (КМ) старшокласників. Запропоновано теоретичну модель розвитку КМ старшокласників у процесі навчання історії, в якій системно викладено властивості, склад, функцію та генезис КМ. Критичне мислення подано комплексно у різних моделях (структурно-елементній, функціональній, генетичній та технологічній). Визначено комплекс чинників, що забезпечують повноцінний розвиток КМ. Розроблено методику розвитку як систему вправ контроверсійного характеру та тренінгів із засвоєння правил КМ. Розроблено критерії, показники та методику оцінювання КМ старшокласників. З'ясовано, що основними властивостями КМ, крім самостійності, рефлексивності, цілеспрямованості, обгрунтованості та контрольованості, є також усвідомленість і самоорганізованість; види проблемних задач та процедури КМ. Удосконалено практику КМ для розв'язування складних ситуацій вибору - практичних завдань: проблемних задач, формулювання висновків, імовірнісного оцінювання та ухвалення рішень; структуру КМ як єдність змістовного блоку (загальнометодологічні принципи та стратегії) та операційного блоку (процедури); функціональну модель КМ, яка є стадіально-рівневою та передбачає послідовність розмірковування у чотири етапи. Розвинено положення проблемного навчання; навчання КМ; синергетичний підхід до дослідження проблем теорії та методики навчання історії; компетентнісний та особисто-орієнтований підходи у навчанні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)2

Шифр НБУВ: РА412988 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського