Боднар А. М. Освітні трансформації на Поділлі наприкінці XVIII - в першій половині XIX століття : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / А. М. Боднар; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Подільський, 2015. - 19 c. - укp.Проведено комплексне дослідження перетворень в освітній сфері Подільської губернії від часу приєднання до Росії у 1793 р. до середини XIX ст. На основі об'єктивного аналізу комплексу архівних джерел, опублікованих документів і матеріалів, наукового доробку вітчизняної та зарубіжної історіографії грунтовно з'ясовано місце регіону в політиці самодержавства, cпрямованої на його інкорпорацію в державний організм імперії. Узагальнено бачення інституційних змін в освітній галузі, що на перших порах виявились у майже повній руйнації шкільної мережі, яка переважно функціонувала при уніатських парафіях і грунтувалась на національних засадах, повній гегемонії польських магнатів і римо-католицької конфесії в шкільництві та зміцненні позицій польської освіти, а з початку XIX ст., особливо у 1830-x pp. - у формуванні закладів освіти в умовах зростання державного нагляду та контролю, русифікації й уніфікації. Охарактеризовано особливості процесу становлення мережі навчальних закладів та їх типи, систему управління, організацію навчання і виховання дітей. Проаналізовано зміни в духовній освіті подолян та еволюцію рівня знань сільського духовенства. Розкрито вплив на освітні процеси інтелігенції та благодійництва. Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)46-7 + Ч33(4УКР348)46
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА413783 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|