Дидактичні проблеми індивідуалізації вивчення клінічної топографічної анатомії і оперативної хірургії в сучасних умовах / О. Б. Кобзар, А. П. Дітковський, С. В. Дорошенко, В. Ю. Єршов, Н. Ю. Радомська, М. В. Пархоменко, І. Л. Первак, К. О. Прокопець, Т. Т. Хворостяна // Експерим. і клініч. медицина. - 2014. - № 2. - С. 22-25. - укp.Дослідження процесу пізнавальної діяльності студентів свідчить, що удосконалення та підвищення її ефективності за умов медичного ВНЗ нерозривно пов'язано з індивідуалізацією навчання, яка розуміється як цілеспрямований процес формування індивідуальності та розвитку майбутнього лікаря-фахівця з урахуванням індивідуальних особливостей студента, а також процес самореалізації його індивідуальності. Індивідуалізація навчальної діяльності студентів активізує пізнавальну діяльність, підвищує якість навчання, зміцнює засвоєння хірургічних навичок. Застосування засобів і форм індивідуалізації змінює розподіл навчального часу протягом заняття - у студентів немає пауз і вільного часу, вони підсвідомо продуктивно використовують навчальний час. Індивідуалізація навчання може бути здійснена шляхом поєднання індивідуальних форм навчальної діяльності студента та організації групових форм навчальної праці в малих групах, таких як індивідуально-диференційоване, індивідуально-групове та індивідуальне навчання. Обов'язковими елементами організації та контролю такої діяльності є створення для студента можливості самостійно визначати і планувати особистий обсяг, послідовність і порядок навчальних дій; самостійно стежити за виконанням і результатом дій, вносити корективи та доповнення в ці дії, здійснювати самокерування навчальною діяльністю. Исследование процесса познавательной деятельности студентов свидетельствует, что усовершенствование и повышение ее эффективности в условиях медицинского ВУЗ неразрывно связано с индивидуализацией обучения, которая понимается как целенаправленный процесс формирования индивидуальности и развития будущего врача-специалиста с учетом индивидуальных особенностей студента, а также процесс самореализации его индивидуальности. Индивидуализация учебной деятельности студентов активизирует познавательную деятельность, повышает качество обучения, укрепляет усвоение хирургических навыков. Применение средств и форм индивидуализации изменяет распределение учебного времени в течение занятия - у студентов нет пауз и свободного времени, они подсознательно производительно используют учебное время. Индивидуализация обучения может быть осуществлена путем сочетания индивидуальных форм учебной деятельности студента и организации групповых форм учебного труда в малых группах, таких как индивидуально-дифференцированное, индивидуально-групповое и индивидуальное обучение. Обязательными элементами организации и контроля такой деятельности является создание для студента возможности самостоятельно определять и планировать личный объем, последовательность и порядок учебных действий; самостоятельно следить за выполнением и результатом действий, вносить коррективы и дополнения в эти действия, осуществлять самоуправление учебной деятельностью. Індекс рубрикатора НБУВ: Р454 р3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|