Митник О. Розвиток суб'єктності практичного психолога у процесі професійної підготовки / О. Митник // Рідна шк.. - 2014. - № 4/5. - С. 37-40. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.У контексті вирішення проблеми професійної підготовки соціально та творчо активних, ініціативних фахівців-психологів розглянуто зміст понять «професійна підготовка» та «суб’єктність» практичного психолога. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного розвитку суб’єктності у студентів – майбутніх практичних психологів, а саме: демократизація навчального процесу, забезпечення автономії у навчанні, зміна ролі викладача на організатора роботи студентів, індивідуалізація навчального процесу, кооперативне навчання, активізація студентів у навчальному процесі, удосконалення системи контролю знань, умінь та навичок студентів. Для реалізації операційної складової професійної підготовки практичного психолога запропоновано проводити різноманітні лекції проблемного характеру, в основі яких – активна взаємодія викладача і студентів. З метою узагальнення й систематизації вивченого матеріалу рекомендовано проводити практичні заняття з використанням методу мікровикладання та методу аналізу конкретної ситуації. Обґрунтовано доцільність проведення рольових тренінгів з використанням методу гри під час семінарських та практичних занять, а також застосування методу супервізії з метою розвитку суб’єктності майбутніх практичних психологів. В контексте решения проблемы профессиональной подготовки социально и творчески активных, инициативных специалистов-психологов рассмотрено содержание понятий «профессиональная подготовка» и «субъектность» практического психолога. Обоснованы психолого-педагогические условия эффективного развития субъектности у студентов – будущих практических психологов, а именно: демократизация учебного процесса, обеспечение автономии в обучении, изменение роли преподавателя на организатора работы студентов, индивидуализация учебного процесса, кооперативное обучение, активизация студентов в учебном процессе, совершенствование системы контроля знаний, умений и навыков студентов. Для реализации операционной составляющей профессиональной подготовки практического психолога предложено проводить различные лекции проблемного характера, в основе которых – активное взаимодействие преподавателя и студентов. С целью обобщения и систематизации изученного материала рекомендовано проводить практические занятия с использованием метода микропреподавания и метода анализа конкретной ситуации. Обоснована целесообразность проведения ролевых тренингов с использованием метода игры на семинарских и практических занятиях, а также применение метода супервизии с целью развития субъектности будущих практических психологов. The article reveals the concept of «training» and «subjectivity of the psychologist»; disclosed psychological and pedagogical conditions of training, the content of lectures of the problematic nature; presented methods of micro-teaching, analyze of concrete situation, supervision, characterized the role of trainings aimed at the development of subjectivity of the future practical psychologists. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|