Зінченко В. О. Структура компетентності моделі випускника вищого навчального закладу / В. О. Зінченко // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 1. - С. 41-48. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - укp. - англ.Визначено складники моделі випускника ВНЗ - загальні та професійні компетентності. До загальних компетентностей зараховано соціальну, комунікативну, загальнокультурну та універсально-особистісну компетентності, а до складу професійної - загальнопрофесійні та спеціалізовані. Запропоновано розглядати компетентнісну модель випускника як наукове підгрунтя результату та процесу підготовки фахівців у ВНЗ, узагальнене у його компетентності, яка забезпечує готовність і здатність випускника вирішувати різноманітні проблеми у соціальній та професійній сферах і забезпечує можливість його подальшого саморозвитку. Схематично представлено компетентнісну модель випускника ВНЗ. Виявлено прихильність більшості науковців щодо структури моделі випускника з позицій компетентнісного підходу, зокрема наявності двох груп загальних і професійних компетентностей. Встановлено, що загальні компетентності властиві випускнику будь-якого фаху, оскільки дозволяють йому успішно актуалізуватися у суспільстві. Професійні компетентності грунтуються на знаннях, уміннях, навичках, досвіді діяльності в певній галузі та свідчать про готовність і можливість випускника вирішувати завдання професійної практики. Определены составляющие модели выпускника ВУЗ - общие и профессиональные компетентности. В состав общих компетентностей входят социальная, коммуникативная, общекультурная и универсально-личностная компетентности, а в состав профессиональных - общепрофессиональные и специализированные. Предложено рассматривать компетентностную модель выпускника как научную основу результата и процесса подготовки специалистов в ВУЗ, обобщенную в его компетентности, которая обеспечивает готовность и способность выпускника решать разнообразные проблемы в социальной и профессиональной сферах и обеспечивает возможность его дальнейшего саморазвития. Схематически представлена компетентностная модель выпускника ВУЗ. Выявлена приверженность большинства ученых к структуре модели выпускника с позиций компетентностного подхода, а именно: наличия двух групп общих и профессиональных компетентностей. Установлено, что общие компетентности присущи выпускнику разных специальностей, поскольку позволяют ему успешно актуализироваться в обществе. In article from positions of competence by the author it is allocated two components of model of the graduate – the general and professional competence. In structure of the general of competence enter social, communicative, common cultural and is universal-personal competence, and into structure professional – the general professional and specialized. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.448
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|