РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000570366<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Зінченко В. О. 
Структура компетентності моделі випускника вищого навчального закладу / В. О. Зінченко // Пед. процес: теорія і практика : зб. наук. пр.. - 2012. - Вип. 1. - С. 41-48. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - укp. - англ.

Визначено складники моделі випускника ВНЗ - загальні та професійні компетентності. До загальних компетентностей зараховано соціальну, комунікативну, загальнокультурну та універсально-особистісну компетентності, а до складу професійної - загальнопрофесійні та спеціалізовані. Запропоновано розглядати компетентнісну модель випускника як наукове підгрунтя результату та процесу підготовки фахівців у ВНЗ, узагальнене у його компетентності, яка забезпечує готовність і здатність випускника вирішувати різноманітні проблеми у соціальній та професійній сферах і забезпечує можливість його подальшого саморозвитку. Схематично представлено компетентнісну модель випускника ВНЗ. Виявлено прихильність більшості науковців щодо структури моделі випускника з позицій компетентнісного підходу, зокрема наявності двох груп загальних і професійних компетентностей. Встановлено, що загальні компетентності властиві випускнику будь-якого фаху, оскільки дозволяють йому успішно актуалізуватися у суспільстві. Професійні компетентності грунтуються на знаннях, уміннях, навичках, досвіді діяльності в певній галузі та свідчать про готовність і можливість випускника вирішувати завдання професійної практики.

Определены составляющие модели выпускника ВУЗ - общие и профессиональные компетентности. В состав общих компетентностей входят социальная, коммуникативная, общекультурная и универсально-личностная компетентности, а в состав профессиональных - общепрофессиональные и специализированные. Предложено рассматривать компетентностную модель выпускника как научную основу результата и процесса подготовки специалистов в ВУЗ, обобщенную в его компетентности, которая обеспечивает готовность и способность выпускника решать разнообразные проблемы в социальной и профессиональной сферах и обеспечивает возможность его дальнейшего саморазвития. Схематически представлена компетентностная модель выпускника ВУЗ. Выявлена приверженность большинства ученых к структуре модели выпускника с позиций компетентностного подхода, а именно: наличия двух групп общих и профессиональных компетентностей. Установлено, что общие компетентности присущи выпускнику разных специальностей, поскольку позволяют ему успешно актуализироваться в обществе.

In article from positions of competence by the author it is allocated two components of model of the graduate – the general and professional competence. In structure of the general of competence enter social, communicative, common cultural and is universal-personal competence, and into structure professional – the general professional and specialized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.448

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського