РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000570424<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Андрущенко В. 
Герменевтика освіти / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Проаналізовано проблеми й перспективи розвитку освіти в контексті нового Закону про вищу освіту, що визначає такі її завдання, як підвищення якості освіти, надання ВНЗ академічної автономії, активізація студентського самоврядування тощо, й актуалізує переосмислення питань сутності освіти, її філософії та герменевтики. Обгрунтовано висновок про те, що основне питання для освіти - питання про зміну її філософії та загальної архітектоніки в системі викликів сучасного світу. Розглянуто глобальні та локальні чинники, які формують ці виклики. Проаналізовано відповіді на них через зміну філософської парадигми модернізації освіти. Акцентовано увагу, що глобалізаційна та інформаційна революції, війни та внутрішні негаразди, суперечності, труднощі змінюють світ так швидко, що педагоги не встигають осмислити ці зміни, осягнути їх філософію, перевести її на мову освітньої політики, а далі - на мову конкретних навчальних технологій. З'ясовано, що за таких умов завдання педагогів - орієнтувати учнів і студентів на знання практичне, досвідне. Зауважено, що освіта та виховання мають озброїти їх знаннями, компетенціями і переконаннями в цінності добра та справедливості. Аргументовано, що для цього створено Педагогічну конституцію Європи - документ, співмірний Лісабонській та Болонській домовленостями.

Проанализированы проблемы и перспективы развития образования в контексте нового Закона о высшем образовании, который определяет такие ее задачи, как повышение качества образования, предоставление ВУЗ академической автономии, активизация студенческого самоуправления и т.п., и актуализирует переосмысления вопросов сущности образования, ее философии и герменевтики. Обоснован вывод о том, что основной вопрос для образования - вопрос об изменении ее философии и общей архитектоники в системе вызовов современного мира. Рассмотрено глобальные и локальные факторы, которые формируют эти вызовы. Проанализированы ответы на них через изменение философской парадигмы модернизации образования. Акцентировано внимание, что глобализационная и информационная революции, войны и внутренние неурядицы, противоречия, трудности меняют мир так быстро, что педагоги не успевают осмыслить эти изменения, понять их философию, перевести ее на язык образовательной политики, а далее - на язык конкретных учебных технологий. Выяснено, что в таких условиях задача педагогов -– ориентировать учащихся и студентов на знание практическое, опытное. Замечено, что образование и воспитание должны вооружить их знаниями, компетенциями и убеждениями в ценности добра и справедливости. Аргументировано, что для этого созданы Педагогическую конституцию Европы - документ, соизмеримый Лиссабонской и Болонской договоренностями.

The problems and prospects of education in the context of the new Law on Higher Education, which defines its objectives such as improving the quality of education, universities provide academic autonomy, enhance student self-optimizing workload, improve research, etc., and updates the rethinking of the nature of education its philosophy and hermeneutics; reasonably conclude that the main issues most critical to education - the question of change of philosophy and general architectonics education in the challenges of the modern world; considered global and local factors that shape these challenges, analyzed their answers change over philosophical paradigm of modernization of education. Globalization and the information revolution, war and internal turmoil, contradictions, difficulties changing the world so rapidly that teachers do not have time to reflect these changes comprehend their philosophy, translate it into the language of education policy, and more - in language specific educational technologies. The conclusion, in such circumstances, the task of teachers - pupils and students to focus on practical knowledge, experiential. Training and education should equip their knowledge, competence and value beliefs in goodness and justice. For this purpose Pedagogical European Constitution - a document co measurable Lisbon and Bologna agreements.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського