РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000570760<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кушнір В. 
Задачі з математики інтегративного змісту / В. Кушнір // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр.. - 2014. - Вип. 21. - С. 7-24. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Задачі інтегративного змісту вимагають застосування знань і вмінь з різних тем як однієї навчальної дисципліни, так і різних. Здебільшого на заняттях (чи в домашніх завданнях) розглядаються завдання на засвоєння різних властивостей понять, застосування при цьому різних теорем. У такий спосіб формуються однопредметні знання та ще й вузького змісту (з однієї теми). Такі знання є "рецептурними", ми називаємо їх ідеалізованими. Адже вони досить далекі від моделей реальних професійних проблем та проблем життя загалом, для розв'язання котрих потрібно застосувати знання й умінн,я здобуті в різних темах одного предмета, різних предметів, життєвого досвіду. Для практичного формування інтегративних знань потрібно перед суб'єктами учіння ставити навчальні проблеми, котрі в межах "вузької предметності" не можуть бути розв'язаними взагалі, або таке розв'язання буде надто складним, наприклад, суть і зміст розв'язування проблеми (наукові підходи до розв'язування проблеми, створення математичних моделей, способи розв'язування таких моделей, засоби розв'язування, методики застосування засобів, аналіз розв'язків моделей і вибір потрібних, здійснення перевірки розв'язків тощо) потоне у навалі виконання технічних операцій. Задачі інтегративного змісту зазвичай складніші, ніж задачі "вузької предметності". У наших задачах показником такої складності є зміст навчальної задачі, котрий розкритий у попередньому абзаці. Розв'язування запропонованих у цій статті задач потребує знань із конструктивної геометрії (побудова кола, що дотикається двох чи трьох кіл): з аналітичної геометрії (метод координат на площині; віддаль між двома точками на координатній площині); з алгебри (складання системи ірраціональних рівнянь, спосіб розв'язування такої системи, розв'язання системи, аналіз результатів і вибір потрібного розв'язку за знайденим критерієм, перевірка розв'язків системи, поняття вектора і його координат); з математичного аналізу або алгебри в курсі шкіл із поглибленим вивченням математики чи спеціалізованих коледжів (поняття нескінченої числової послідовності та її збіжності, правила збіжності нескінченої послідовності чисел, поняття числового ряду і його збіжності, правила збіжності числового ряду, обчислення членів нескінченної та частинних сум числового ряду з наперед заданою точністю); з Maple (організація лінійних програм, організація циклів, умовні переходи, поняття множини і списків і робота з ними, розв'язування систем нелінійних рівнянь, побудова рисунків у програмному режимі, частину синтаксису Maple, створення програми відповідно до способу розв'язування задачі загалом, математичної моделі й способу її розв'язування, критерію вибору потрібного розв'язку моделі, умов і параметрів вихідних задач. Розв'язування задач інтегративного змісту формує інтегративні знання як знання більш високого рівня порівняно з простою сукупністю однопредметних знань, розвиває пошуково-дослідницькі, творчі здібності, формує творчий потенціал, математичну й інформаційну культуру суб'єктів учіння. Такі задачі не розв'язуються типовими способами і за такими ж типовими алгоритмами, для кожної з них потрібно знайти свій спосіб розв'язування і створити відповідний йому алгоритм.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського